ثبت شرکت در ماکو

ثبت شرکت در ماکو 

ثبت شرکت در  ماکو و مزایای آن

جغرافیا شهری و تاریخی ماکو:

استان آذربایجان غربی در شمال غربی کشور ایران واقع گردیده است و با سه کشور ترکیه و عراق و جمهوری آذربایجان دارای مرز مشترک می باشد . طول مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران در این استان حدود ۹۶۷ کیلومتر می باشد بطوری که ‌این استان از طرف مرز شمال نزدیک به ۱۴۹ کیلومتر مرز آبی رودخانه ارس با جمهوری نخجوان دارد و  از طرف شمال و مغرب حدود ۵۶۶ کیلومتر مرز خاکی با کشور ترکیه دارد و از طرف مغرب حدود ۲۵۲ کیلومتر دارای مرز خاکی با کشور عراق می باشد.

شهرستان ماکو یکی از شهر های مرزی آذربایجان غربی می باشد که در شمال غربی ایران واقع شده است. این شهرستان از نظر جغرافیایی از موقعیت قابل توجهی برای تجارت برخوردار می باشد بطوری که از شمال به رودخانه قره سو و کشور ترکیه، از شرق به رودخانه ارس و کشور آذربایجان و از مغرب به کشور ترکیه و از جنوب به شهرستان خوی محدود می باشد

ماکو با داشتن از تمدن کهن و آثار تاریخی غنی و جاذبه های متعدد فرهنگی و طبیعی و گردشگری به عنوان یکی از قطبهای مهم گردشگری توان فراوانی در بهره گیری از صنعت گردشگری را داراست. شرایط آب و هوایی مطلوب، پوشش گیاهی انبوه، رودها، چشمه های جوشان، غارها، آبشارها، قلعه های کهن و دژها، گونه های متفاوت گیاهی و جانوری، اماکن و بناهای تاریخی، صنایع دستی و باغ های اطراف شهر، جلگه ها و دامنه های  مملو از گلهای وحشی ، دست بافت های عشایر ، لباس های رنگی ، محلی و از همه پر اهمیت تر مردم خون گرم و مهمان نواز زمینه خوبی جهت جذب مسافران و جهانگردان و ایجاد مراکز تفریحی خدماتی را فراهم کرده است.

ماکو به عنوان قطب تجارت ایران به اروپا، شناخته می شود و این شهرستان و بازرگانی عبور از این مرز اکثرا دارای بالاترین اهمیت می باشد و برای حجم زیادی از تجارت بین ایران و اروپا و حجم زیاد مبادله کالا با کشورهای اروپایی ساخته گردیده است. از دیگر ویژگی های شهرستان ماکو مانند نزدیکی آن به مرکز صنعتی تبریز و کشورهای همسایه واقع در قفقاز است.

ببعضی از مزایای سرمایه گذاری جهت ثبت شرکت در ماکو

لذت بردن از موقعیت شگفت انگیز در حمل و نقل و ترانزیت در کل منطقه با توجه به موقعیت جغرافیایی واقع شده ماکو را به عنوان نقطه ارتباط ما بین بازارهای اروپا و آسیای مرکزی اثبات کرده است.

  • لذت بردن از آب و هوای مطلوب، آب و هوای دلپذیر، طبیعت چهار فصل و خاک و زمین های حاصلخیز.
  • مواد ساخت و ساز زیاد، همچنین فلزی و مواد غیر فلزی و سنگ معدن.
  • داشتن پتانسیل های بالا گردشگری طبیعی و تاریخی منحصر به فرد و نمونه و بکر
  • دسترسی به منابع ارزان می باشد.
اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید