ثبت شرکت هلدینگ

انواع مختلفی از شرکتها وجود دارد که شرکت هلدینگ جزء مهم ترین و بزرگترین شرکتها می باشد و چند شرکت در زیر مجموعه آن می باشد.

ثبت شرکت هلدینگ

روند / نحوه / اسناد / فرآیند ثبت شرکت هلدینگ (مادر)

شرکت ها در تلاش می کنند تا از راه بدست آوردن شرکتهای دیگر که به صورت عمومی  در صنایع مشابه فعال می باشند یک گروه متخصص تشکیل دهند تا به این ترتیب بتوانند ویژگی های خوبی بدست آورند که از آن جمله می توان  هم افزایی را نام برد. این گونه شرکتها که از امثال نهادهای مالی شناخته شده طبق ماده چهارم آیین نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار می باشند و از آن ها به عنوان مادر (هلدینگ) یا شرکت مادر تخصصی ذکر می شود.
حداقل سرمایه لازم برای ثبت شرکت هلدینگ (مادر)
طبق مصوبه مورخ ۱۵/۲/۸۶ هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار کمترین سرمایه شرکت هلدینگ از نوع سهامی خاص پنجاه میلیارد ریال و در شرکت مادر (هلدینگ) از نوع  سهامی عام یکصد میلیارد ریال می باشد.

ثبت شرکت هلدینگ و گام های ثبت این نوع شرکت ها

شروط  دریافت جواز تبدیل و فعالیتهای شرکت هلدینگ (مادر)

۱-کامل کردن فرم تقاضای تبدیل به شرکت مادر (هلدینگ) به همراه ضمائم یاد شده.

۲-پرسش نامه اطلاعات فردی داوطلب سمت مدیر عاملی یا  عضو شدن در هیأت‌مدیره نهاد مالی

۳-پس از ارائه مدارک به مدیریت نظارت بر نهادهای مالی در صورت کامل بودن مدارک و احراز شرایط لازم سازمان اقدام به صدور جواز می کند. متقاضی ظرف زمان تعیین شده باید اقدام به ثبت تغییر موضوع شرکت در اداره ثبت شرکتها نماید.

اسناد مورد نیاز و مراحل مورد نیاز ثبت شرکت مادر (هلدینگ)

به سبب آن که ثبت کردن  این نوع از شرکت تخصصی نیازمند اطلاعات با دقتی می باشد، به متقاضی توصیه می شود برای ثبت هلدینگ به موسسه حقوقی ثبت راه روشن مراجعه کند تا به آسانی و با مشاوره تخصصی  مراحل ثبت این نوع شرکت انجام گیرد.

گام های ثبت شرکت هلدینگ (مادر)

الف) شرایط دریافت موافقت اصولی با ثبت شرکت:

متقاضی تاسیس شرکت هلدینگ، در ابتدا درخواست خود را طبق فرم “تقاضای صد.ر تاسیس شرکت مادر (هلدینگ)”به اضافه فرم “پرسش نامه اطلاعات داوطلب ثبت شرکت
سمت مدیرعاملی یا عضو شدن در هیأت‌مدیره نهاد مالی”، کامل شده توسط اعضای هیأت‌مدیره و مدیرعامل پیشنهادی جهت مدیریت نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس اوراق بهادار ارائه می دهد.

سازمان پس از بررسی مدارک، اگر تکمیل بودن و احراز شرایط لازم انجام شد، موافقت اصولی خود را با تأسیس شرکت اعلام می کند.

ب) شرایط اعطا جواز تاسیس

زمانی که موافقت اصولی سازمان با ثبت شرکت، شرکت باید؛ مدارک بیان شده توسط سازمان را طی مهلت تعیین شده کامل کند؛ بعد از تکمیل مدرک های لازم سازمان نامه‌ای جهت اجازه ثبت شرکت و ثبت نزد اداره ثبت شرکتها را صادر می نماید.

ج) شروط اعطای جواز فعالیت پس از صادر کردن جواز تأسیس

پس از پایان مرحله دوم و اعلام موافقت با ثبت شرکت، متقاضی باید ظرف مدت تعیین شده شرکت را نزد اداره ثبت شرکتها ثبت نمایند و مدارک  مربوطه را به سازمان ارائه دهند.

بعد از ثبت نهاد مالی نزد اداره ثبت شرکتها و مؤسسه های غیرتجارتی، شرکت مدارک مورد نیاز را جهت ثبت نزد سازمان را ارائه می نماید و در صورت احراز شرایط جواز لازمه را صادر می کند.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید