معایب ثبت شرکت

Business Brainstorming Graph Chart Report Data Concept


معایب ثبت شرکت :

این مشکلات عمدتا امکان دارد رخ ندهد و یا تعدادی از آنها برای افراد کمی اتفاق افتد و یا اینکه اصلا فردی به اینها به دید مشکل نگاه ننماید .حال به انتخاب خود فرد می باشد که با توجه به معایب ثبت شرکت  فعالیت خود را به صورت حقیقی یا حقوقی شروع کند.

  1. پرداخت نمودن مالیات :

    از جمله مواردی که بعضی به عنوان معایب ثبت شرکت از آن یاد می‌ نمایند پرداخت مالیات می باشد!
    با توجه به اینکه شرکتها هر ساله لازم به ارائه اظهارنامه مالیاتی به اداره دارایی و پرداخت مالیات تعیین گردیده می باشند، برخی مایل به فعالیت به صورت شخصی هستند تا مجبور به پرداخت مالیات مذکور نمی شوند.

  2. پر نمودن دفاتر شرکت :

    هر شرکتی موظف به کامل کردن دفاتر تجاری پلمپ گردیده و اظهار آن به اداره دارایی در پایان هر سال مالی می باشند. بر خلاف تصور برخی این موضوع لازم به تخصص خاصی ندارد و کافی می باشد مواردی مثل درآمدها، هزینه‌ها، بدهی‌ها، استهلاکات و… در دفتر ثبت شود.

  3. پرداخت کردن حقوق و بیمه کارکنان :

    مطابق قوانین کار، شرکتها موظف به بیمه کردن کارکنان خود مطابق قانون هستند و طبعا کارفرما علاوه به پرداخت حقوق ماهیانه، وظیفه دارد درصدی از حق بیمه کارمند خود را نیز پرداخت نماید که هزینه ای اضافه بر دیگر هزینه ها بر شرکت تحمیل خواهد کرد. در این مورد باید یادآور گشت که کارفرمای خصوصی نیز مثل کارفرمای حقوقی ملزم به پرداخت حقوق و بیمه کارکنان می باشد و در این مورد تفاوتی وجود نخواهد داشت.
    در ضمن این امر اجباری نیست و می‌توان با  توافق و رضایت کارمند از اقدام به بیمه کردن چشم پوشی کرد، که البته به جهت رعایت حقوق کارمندان توصیه نمی شود.

  4. لازم داشتن به وجود یک مکان :

    یکی از موارد الزامی در ثبت شرکت، دادن آدرس مکانی به عنوان آدرس شرکت می باشد. در صورت نداشتن یک دفتر مستقل در ابتدا، در مرحله ثبت می توان از آدرس منزل نیز استفاده نمود… اما بعد از ثبت شرکت و در گام تشکیل پرونده دارایی لزوما باید آدرس یک مکان تجاری با سند یا اجاره نامه به نام شرکت ارائه کرد. بنابراین تعداد زیادی از اشخاص با توجه به اینکه در ابتدای امر دفتری برای آغاز به فعالیت ندارند و یا ترجیح به آغاز فعالیت با هزینه های کمتر هستند، از ثبت شرکت منصرف گردیده و فعالیت به صورت شخصی را ترجیح داده اند.

  5. لزوم آشنایی با قانون تجارت

    علت بعضی تردیدها در ثبت شرکت یا عدم آن، ترس از نداشتن آشنایی با قلمرو قانون تجارت و موارد تخصصی آن و پیامدهای ناشی از این عدم آشنایی می باشد.

    مشاورین و وکیلان موسسه حقوقی ثبت شرکت راه روشن با دادن مشاوره‌های تخصصی و کاربردی بدون هیچ هزینه‌ ای به صورت تلفنی و یا حضوری در همه مراحل ثبت شرکت و بعد از ثبت شرکت در کنار شما عزیزان هستند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  راهنمای سامانه ثبت شرکتها

عیب های ثبت شرکت را با استفاده از مشاوره هایی درست می توان به فرصت هایی خوب در تجارت تبدیل کرد.

امتیاز شما به این مقاله post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *