نحوه ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت

مراحل / نحوه / چگونگی ثبت شرکت

مرجع ثبت شرکتها  در تهران تقاطع خیابان میرداماد، با اتوبان مدرس پلاک 275 واقع است که فقط در زمان صدور آگهی و یا دریافت پرونده تاسیس رد شده باید به این آدرس  حضوری مراجعه کرده ، و درباره شماره تماس این اداره ذکر این نکته مهم است که هیچ تماسی از طرف این اداره پاسخ داده نخواهد شد.

طریقه ثبت شرکت در وب سایت اداره ثبت شرکتها :

همه مراحل تا تاییده اولیه به صورت اینترنتی صورت می گیرد و از  حضور در اداره ثبت شرکت ها باید خودداری فرمایید.

1- اطلاعات متقاضی ثبت شرکت :

در  گام اول باید اطلاعات شخص تقاضا کننده وارد سیستم ثبت شرکت ها شده که این شخص هم می تواند از شرکا و یا وکیلی که عهده دار امور ثبت شرکت  است باشد.

2- نام مورد نظر برای شرکت خود :

در این مرحله می توانید پنج اسم به ترتیب اولویت برای ثبت شرکت درخواست کنید، این نکته را مورد توجه قرار دهید که نام های مورد تقاضا باید حداقل از 3 سیلاب (کلمه) خاص تشکیل شده  و به موارد قانونی انتخاب نام جهت ثبت شرکت توجه نمایید.

3-موضوع فعالیت های شرکت :

در مرحله 3 موضوع فعالیت شرکت را باید ذکر کنیم، درباره موضوع های مختلف شرکت ، اعم از فعالیت هایی که نیازمند به گرفتن جواز هستند و موضوعاتی که نیازمند به مجوز نیستند در این بخش سایت قرار داده شده است.

4-نشانی شرکتی که مایل به ثبت آن هستید :

در این مرحله آدرس و کدپستی و شماره تلفن دفتر مرکزی شرکت باید به وضوح ثبت شود تا موارد ارسالی به این آدرس ارسال فرستاده شود.

5-  تعیین  مقدار سرمایه اولیه شرکت :

در بخش 5 از  وب سایت مرجع ثبت شرکتها لازم است میزان اولیه سرمایه شرکت تعیین گردد.

6- مشخصات اشخاص شرکت :

در این مرحله مشخصات کامل هویتی و آدرس و شماره تماس دقیق همه اعضای شرکت باید ثبت گردد.

7-میزان سهام یا سرمایه اعضای شرکت :

در بخش 7 از وب سایت ثبت تاسیس شرکت ها میزان سرمایه یا سهام هرشخص باید  دقیق و واضح ثبت گردد.

8-سمت همه اعضای شرکت :

همه اعضای شرکت که در مرحله ششم ثبت شدند ، در این مرحله سمت های آنها باید مشخص شود و برای هر شرکتی که در حال ثبت است باید حتما سمت های مدیرعاملی و رئیس هیئت مدیره مشخص شده ، هم چنین اعضای شرکت باید با توجه به جلسه موسسین شرکت سمت های دیگری را انتخاب نمایند.

9- روابط میان اشخاص شرکت :

زمانی که  نماینده و یا وکیل در شرکت وجود دارد اسم وکیل در این قسمت باید قید شود.

10-شعب مختلف شرکت :

وقتی که ایجاد شدن شعبه در دیگر واحدهای ثبتی نشانی دقیق شعبه و نام مدیران آن در این بخش ثبت می گردد.

11-سال مالی و روزنامه رسمی  شرکت :

در شرکت های سهامی خاص لازم است یکی از روزنامه های کثیرالانتشار قید گردد و در این بقسمت جهت آگهی های شرکت انتخاب شود و در شرکت های با مسئولیت محدود و موسسه های تجاری نیازمند به انتخاب روزنامه نخواهد بود،هم چنین روز و ماه سال مالی هرشرکت در این بخش مشخص می گردد که به طور معمول یکم فروردین هرسال می باشد.

12- قسمت صورت جلسه :

صورت جلسه تاسیس گران هر شرکت در این قسمت باید ثبت گردد که در آن هیئت مدیره شرکت مشخص می شود.

13-تقاضانامه یا اظهارنامه شرکت :

در شرکت های سهامی خاص و موسسات غیرتجاری اظهارنامه ودر شرکت های مسئولیت محدود تقاضانامه می باشد.

14-اساسنامه در شرکت ها :

اساسنامه در شرکت های با مسئولیت محدود دارای  بیست و شش ماده و 2 تبصره ،و در موسسه های غیرتجاری 26 ماده و در شرکت های سهامی خاص 64 ماده و 111 تبصره می باشد.

15-شرکت نامه در شرکت ها :

شرکت نامه در شرکت های سهامی خاص و  در موسسه های غیرتجاری جزء اوراق شرکت نمی باشد و به بیان ساده تر این دونوع ثبت تاسیس دارای شرکت نامه نمی باشند ولی در شرکت های با مسئولیت محدود متن شرکت نامه باید تنظیم گردد.

16-تایید همه مدارک :

بخش پایانی ثبت تاسیس در وب سایت اداره ثبت شرکت ها شامل تایید مدارک می باشد ، در این بخش مدارک مورد نیاز مربوط به ثبت شرکت مورد درخواست ذکر می گردد که بعد از تایید می توان گزینه ی پذیرش نهایی را انتخاب نمود.
باید به این توجه شود که در زمان ثبت اینترنتی شرکت در بالای صفحه یک کد پیگیری به شما داده خواهد شد که با اخذ  این کد می توان در صورت خروج از سامانه با مراجعه به بخش پیگیری درخواست و ذکر این کد تمامی مراحل انجام شده را مجددا اخذ نمود،ولی بعد از پذیرش نهایی درخواست ثبت تاسیس پس از حدود 48 ساعت نتیجه ی اسم های درخواستی شرکت مشخص می گردد که بعد از تعیین نام شرکت باید مدارک لازم به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.

نحوه ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید