نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)

یکی از مهمترین عوامل و شاید مهمترین آنها بحث اعتماد سازی و جلب اطمینان کاربران و خریدارانی است که قصد خرید خدمت یا کالای ما را از طریق صفحه اینترنتی و وب سایت مربوط به کسب و کارمان را دارند. اینکه اعتماد واطمینان کاربران و خریداران جلب شود اصولا و معمولا این چنین است که کاربران برای اعتماد نیاز به شناسایی مالک کسب و کار و امکان مراجعه به وی در صورت بروز مشکل را دارند همچنین یکی بودن اطلاعات ارائه شده در وب با واقعیت کالا یا خدمت ، گارانتی حقیقی محصولات و ارائه خدمات پس از فروش و امکان برگرداندن کالا و باز پس گیری پول و حفظ کامل اطلاعات شخصی و مالی خریداران و تایید امنیت سایت توسط یک موسسه یا مرکز ملی از دیگر نیازهای کاربران و خریداران است. با این تفاسیر میباید مرکزی که به صورت واحد و در سطح ملی تمام وب سایت هایی که قصد نظام مند کار کردن را دارند تحت پوشش قرار دهد وجود داشته باشد . در ایران برای انجام این مهم مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئولیت ایجاد زیر ساخت های امنیتی و اعطای نماد اعتماد الکترونیکی به کسب و کارهای اینترنتی را بر عهده گرفته است. نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد برای وب سایت های تجاری با هدف قانونمند کردن و چارچوب دهی به فعالیت کسب و کارهای اینترنتی در حال انجام می باشد. اینماد به شکل یک علامت در بالای سایت هایی که از نظر قانونی فعالیت آنان مورد تایید است به نمایش در می آید و در نهایت حفظ حقوق مصرف کنندگان را مدنظر دارد. خریداران و کاربران نیز باید مراقب باشند که به محض دیدن علامت اینماد اعتماد نکنند و با جستجو در فهرست وب سایت های مورد تایید از صحت نماد اعتماد الکترونیکی اطمینان حاصل کنند.

ایران کد

کالاهایی که مقرر است به دست مصرف کننده نهایی برسد و برای این منظور تولید شده اند میتوانند برای اینکه خریداران بتوانند به راحتی از اطلاعات کلی و تکمیلی محصول مطلع شوند و کلیه اطلاعات مالک و تولید کننده یا توزیع کننده محصول را مشاهده کنند امکان دریافت کد 16 رقمی به نام ایران کد را دارند.

کد 16 رقمی محصولات از مرکز ملی ایران کد صادر می شود و قابلیت اصلی آن این است که با ارائه اطلاعات محصول و اطلاعات تولید یا توزیع کننده اطمینان خاطر خریدار را فراهم کرده و همچنین به ارگانهای دولتی و غیر دولتی این امکان را میدهد تا با رائه به سیستم های مصرف کننده اطلاعات راحتتر محصول را عرضه نمایند.

مراحل صدور ایران کد به این شکل است که ابتدا کاربر با ورود به سیستم و با تکمیل کامل اطلاعات شخص (حقیقی یا حقوقی ) درخواست عضویت ایران کد را نماید و به محض دریافت کد 5 رقمی عضو ایران کد شناخته و نامیده میشود.

پس از آن با وارد کردن کاما کلیه اطلاعات خواسته شده برای محصول مورد نظر کد 16 رقمی صادر خواهد شد البته برای عضویت در مرکز و گرفتن ایران کد برای محصولات پرداخت حق عضویت سالانه لازم است و ضروری میباشد کلیه مسئولیتهای حقوقی اطلاعات وارد شده در مورد محصول و شخص به عهده خود ایشان میباشد و شرایط انصراف از پشتیبانی ایران کد از محصولات منوط به درخواست انصراف دادن قبل از زمان تمدید عضویت خودکار سالانه میباشد.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین

4 دیدگاه دربارهٔ «نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید