اقامت در ترکیه با ثبت شرکت

سالانه بسیاری از ایران قصد تجارت و یا اقامت در کشور ترکیه را می کنند.این موضوع به دلیل اقتصاد رو به رشد این کشور بسیار متداول است.

مالیات در کشور ترکیه بسیار کمتر از اروپا و آمریکا می باشد و همین موضوع بسیاری را به سرمایه گذاری در این کشور تحریک می کند. در ضمن برای هرگونه فعالیت تجاری در ترکیه  شرکت ثبت شود مانند سوپر ماکت ها و دیگر خدمات.

مزایای ثبت شرکت در ترکیه

1- امکان تشکیل شرکت بدون نیاز به حضور شهروندان ترکیه ای.

2- در صورت ثبت شرکت می توان حساب ارزی با دلار آمریکا به نام شخص افتتاح نمود.

3- امکان اقامت یک ساله در ترکیه با ثبت شرکت و پس از مدتی درخواست اقامت دائم نمود.

4- دریافت گذرنامه ترکیه پس از ثبت شرکت

5- امکان دریافت وام با سود 1.32% از بانک های ترکیه

6- آسان بودن و سریع بودن ثبت شرکت در این کشور

7- نیاز نبودن دفتر کار جداگانه و معرفی نمودن دفتر خانگی برای شرکت

انواع شرکت در ترکیه:

در کشور ترکیه 5 نوع شرکت وجود دارد، در این قسمت قصد داریم ضمن معرفی انواع شرکت در ترکیه به توضیح مختصری نیز در مورد هر کدام از آن‌ها بپردازیم.

شرکت با مسئولیت محدود که در ترکیه با نام لیمیتد شناخته می‌شود، حدود 82 درصد از شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را تشکیل می‌دهند، فرآیند ثبت اینگونه شرکت‌ها بسیار آسان است و اینگونه شرکت‌ها را می‌توان فقط با داشتن یک سهامدار تاسیس کرد و سقف تعداد سهام‌دار در این نوع شرکت‌ها 50 نفر می‌باشد.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای این نوع از شرکت‌ها 10000 لیر ترکیه است که می‌توان این سرمایه را تا 24 ماه پس از ثبت شرکت وارد حساب‌های شرکت کرد. در این نوع شرکت‌ها هر سهام‌دار فقط به اندازه آورده خود، مسئولیت بدهی‌های شرکت را بر عهده داشته و مسئولیت محدودی در زمینه بدهی‌های شرکت برعهده دارد.

  • شرکت‌های سهامی ( Joint Stock )

شرکت‌های سهامی که در ترکیه به آن آنونیم (anonim) می‌گویند، 13 درصد از شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را شامل می‌شوند. اینگونه شرکت‌ها به منظور اهداف اقتصادی بزرگ تشکیل می‌شوند و فقط این نوع شرکت‌های می‌توانند سهم خود را به عموم مردم عرضه کرده و وارد بورس شوند. حداقل سرمایه اولیه اینگونه شرکت‌ها باید 50000 لیر ترک باشد.

حدود 4 درصد از سهم شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را شامل می‌شوند. این نوع شرکت‌ها معمولا برای انجام امور مشارکتی تاسیس می‌شوند و برای تاسیس این گونه شرکت‌های حداقل به 7 عضو نیاز است.

  • شراکت محدود ( Limited Partnership )

کمتر از یک درصد شرکت‌های ثبت شده در ترکیه را شامل می‌شوند. برای ایجاد این نوع شرکت نیز حداقل به دو شخص نیاز است. یکی از این اشخاص شریک فعال است و مسئولیتش نامحدود است و شریک دیگر با مسئولیت محدود است و فقط به اندازه آورده خود، مسئولیت دارد.

  • شرکت‌های جمعی ( Collective )

کمتر از یک درصد شرکت‌های ترکیه به صورت شرکت جمعی هستند. برای تاسیس این نوع شرکت نیز حداقل به دو شریک نیاز است و هر شریک حق آن را دارید که شرکت را به صورت کاملا جداگانه مدیریت نماید. برای ثبت این شرکت‌ها نیازی به حداقل سرمایه نیست.

از انواع شرکت در ترکیه محبوب ترین نوع برای خارجیانی که قصد تاسیس و ثبت شرکت در ترکیه را دارند؛ شرکت‌های خصوصی با مسئولیت محدود می‌باشند.

بنابراین تمام مطالب گفته شده در ادامه این مقاله مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ترکیه می‌باشد. چرا که ثبت اینگونه شرکت‌ها رایج‌تر و سریع‌تر است و اکثر افراد نیز تمایل به ثبت اینگونه شرکت‌ها دارند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه

قبل از آنکه به منظور ثبت شرکت در ترکیه اقدام نمایید، لازم است اثبات کنید که مبلغ کافی برای ثبت و تاسیس شرکت در ترکیه را در حساب بانکی خود دارید. حداقل این مبلغ برای شرکت مسئولیت محدود در ترکیه ده هزار لیر می‌باشد. سایر مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه شامل موارد زیر است:

  • اصل پاسپورت هر یک از شرکا ( با اعتبار بیش از 6 ماه )
  • شماره مالیاتی از اداره ورگی ترکیه
  • ترجمه نوتر شده پاسپورت
  • کارت اقامت ترکیه ( الزامی نیست )
  • دو قطعه عکس 3*4
  • انتخاب چند نام برای شرکت ترکیه
  • زمینه فعالیت شرکت در ترکیه ( اساسنامه تنظیم شده شرکت )
  • تعیین درصد سهام هریک از شرکا شرکت در ترکیه
  • تعیین مدیر شرکت
  • تعیین آدرس دفتر شرکت در ترکیه

پس بهترین زمان برای گرفتن اقامت و سرمایه گذاری در ترکیه همین الان می باشد. راه روشن آماده ثبت شرکت شما در کمترین زمان ممکن است.

برای مشاوره رایگان در امر ثبت شرکت در ترکیه تماس بگیرید.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید