ثبت شرکت

در چند سال اخیر کسب و کار های اینترنتی خیزش شدیدی داشتند. همین امر سبب این شده است که میزان بیشتری از افراد رو به این نوع کسب و کار بیاورند، به طوری که کنار کسب و کار خود شغل اینترنتی خود را داشته باشند.

اما تنها مشکل این نوع کسب و کار ها بحث اعتماد و اطمینان از طرف مشتریان می باشد. بسیاری از افراد سودجو در این کسب و کار ها هم نفوذ کرده اند و با وعده جنس ارزان و با کیفیت شروع به کلاهبرداری اینترنتی و یا حتی فیشینگ می کنند. اما را راهکار اصلی برای نجات از این گرداب و اعتبار بخشیدن به کسب و کار اینترنتی چیست؟

 

اهمیت ثبت شرکت در رشد کسب و کار اینترنتی

 

گام اول:حقوقی کردن کسب و کار اینترنتی

تا به حال برایتان پیش آمده که برای خرید به یک مجموعه مراجعه کنید و آن مجموعه به صورت زنجیره ای در کل ایران ثبت شده باشد. میزان خرید شما و اعتمادتان نسبت به آن مجموعه بیشتر از یک مجموعه کوچکتر که جایی اسم آن ثبت نشده است می باشد. این طرز فکر در ناخودآگاه شما تاثیر دارد و سبب می شود شما به اسامی ثبت شده بیشتر اعتماد کنید تا یک نفر که به تنهایی کار می کند و خدمات ارائه می دهد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  مدت زمان ثبت شرکت در ایران

همین موضوع برای شغل های اینترنتی صادق است. به عنوان مثال میزان اعتماد به شرکتی که همه محصولات خود را با نام خود به فروش می رساند  بسیار بیشتر از کسی است که به تنهایی اقدام به فروش اقلام خود در بستر مجازی می کند.

این روز ها که فروش در بستر شبکه های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام و علی الخصوص وب سایت های فروشگاهی بیشتر از قبل شده، اهمیت حقوقی شدن کسب و کار اینترنتی نیز بسیار بالا گرفته است. حقوقی شدن کسب و کار هم با ثبت شرکت در زمینه فروش محصول یا ارائه خدمات امکان می پذیرد.

گام دوم: به ثبت رساندن نام و نشان

بسیاری از صفحات اینستاگرامی محصولات خود را با نام خاص خود به فروش می رسانند و این اسامی یا برند ها ممکن است قبلا مورد استفاده قرار گرفته شده باشد و آن شخص قبلا این برند را به ثبت رسانده باشد. وقتی شما با این اسم معروف می شوید و همه شما را با این نام می شناسند، آن شخص می تواند از شما به سازمان مالکیت معنوی شکایت کند و شما متحمل جریمه می شوید. اهمیت ثبت برند در کسب و کار های مجازی بسیار بالاتر از حقوقی بودن است چون هرکسی که اول اسم و برند را ثبت کند صاحب اصلی آن برند می باشد و حق استفاده از آن را دارد.

نتیجه گیری

در ابتدا شاید این تصور ایجاد شود که هزینه برای موارد بالا شاید لازم نباشد اما هنگامی که اسم شما یا خود کسب و کارتان به مشکل می خورد، متوجه می شوید که زودتر انجام دادن آن خیلی بیشتر کمکتان می کرد. موسسات بسیاری وجود دارند که کار های ثبتی را انجام می دهند ولی فقط موسسه راه روشن در منطقه غرب تهران است که با وجود کارشناسان ثبتی دارای دانش در حوزه کسب و کار اینترنتی، می توانند برای رشد و رسمی شدن کسب و کار اینترنتی راهنمایی لازم را به شما ارائه کنند.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!