ثبت شرکت خدماتی

امروزه با توجه به افزایش جمعیت و زیاد شدن درخواست خدمات مختلف، نیاز به وجود و تاسیس مراکز خدماتی بیش از پیش قوت گرفته است. این مراکز که با نام شرکت خدماتی فعالیت های گوناگون می کنند باید ابتدا ثبت شوند.

شرکت خدماتی

شرکت خدماتی از جمله شرکت هایی است که برای راه اندازی آن نیاز به تحصیلات عالی ندارد و شرایط خاصی هم لازم ندارد و بازدهی آن زود است. شرکت های خدماتی با هدف ارائه‌ی خدمات تشکیل می شوند. شما می‌توانید شرکت خدماتی و یا شرکت خدماتی سهامی خاص را به ثبت برسانید.

شرکت خدماتی چیست

بهتر است قبل از شروع فعالیت خود شرکت خود را به ثبت برسانید تا فعالیت های شما به صورت قانونی انجام شود مخصوصا اگر شما می خواهید در زمینه ی ثبت شرکت خدمات نظافتی فعالیت کنید در صورتی که شرکت شما به ثبت رسیده باشد مردم و افراد می توانند با اعتماد بیشتری به همکاری بپردازند. برای ثبت باید مدارک مورد نیاز را به سامانه ثبت شرکت ها ارسال کنید تا در اسرع وقت درخواست شما مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد.

شرکتهای خدماتی، نظافتی متشکل از ادارات و شرکت‌های هستند که برای انجام امور نظافت منازل تشکیل شده اند. این شرکت ها با داشتن پرسنل ماهر و سریع در امر نظافت، می‌توانند به بهداشت سازمان ها و منازل کمک به سزایی کند.

به طور کلی شرکت های خدماتی به شرکت هایی می گویند که به انجام فعالیت و انجام خدمت رسانی های مختلف می پردازند مانند خدمات کشاورزی، پیشخدمتی، تعمیر و نگهداری، حمل و نقل، آشپزی و پخت، چاپ و تکثیر، ماشین آلات و تمامی اموری که می تواند در شاخه خدمت رسانی قرار بگیرد. در واقع به عقیده دانشمندان بزرگ تمامی سازمان ها، سازمان های خدماتی هستند زیرا باید به خدمت رسانی به مردم بپردازند.

مراحل ثبت شرکت خدماتی

۱-تکمیل فرم صورتجلسه موسسین و امضا توسط شرکا
۲-تکمیل فرم درخواست ثبت و امضا توسط شرکا
۳-تهیه، تنظیم و امضای تمامی صفحات اساسنامه توسط شرکا
۴-باید چند نام برای شرکت انتخاب شود و این نام‎ها همراه با مدارک به اداره ثبت تحویل داده شود. این نام ها باید با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته باشد. همچنین نام های پیشنهادی نباید سابقه ثبت داشته باشند و از نام های خارجی نیز نباشند. مسئول مربوطه پس از بررسی، گواهی لازم را با انتخاب یکی از اسامی صادر می‎کند.
۵-پس از ارجاع متقاضی به قسمت ممیزی، بررسی‎های اولیه صورت می‎گیرد و با توجه به موضوع شرکت در صورتی که نیاز به اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح داشته باشد، در صورت لزوم به مرجع مربوطه جهت اخذ مجوز معرفی میگردد.
۶-پس از اخذ مدارک فوق الذکر، ممیز با شرط عدم وجود نقص مدارک، متقاضی را به منظور پرداختی هزینه های ثبت به حسابداری راهنمایی می‎کند. مسئول حسابداری با توجه به سرمایه موسسه و تعیین مبلغ حق الثبت متقاضی را به منظور پرداخت حق الثبت به بانک ملی ایران هدایت می‎نماید.
۷-متقاضی پس از پرداخت هزینه‎های حق الثبت، رسید بانکی را به قسمت حسابداری ارائه می‎دهد که ممیز مربوطه نیز دستور ثبت را صادر می‎نماید.
۸-کارشناس تاسیس، مدارک متقاضی را با توجه به نوع آن مورد بررسی‎ قرار می‏دهد تا موارد منع قانونی نداشته باشد. علاوه بر این وی تمامی محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک‎ می‎‎‎نماید تا در فعالیت شرکت و محتویات اشتباهات تایپی وجود نداشته باشد و در صورت مشاهده، ایرادات به متقاضی اعلام‎ می‎‎‎شود تا در اسرع وقت آنها را رفع نماید.
۹-پس از تایید و امضای رئیس اداره ثبت، مدارک از طریق سیستم برای کارشناسی ارسال می گردد که وی نیز یک نسخه از مدارک را با مهر اداره برای درج در آگهی شرکت در روزنامه کثیر الانتشار، به متقاضی تحویل و نسخه دیگر مدارک را در پرونده متقاضی قرار می دهد.
۱۰-و در آخر آگهی تاسیس در دبیرخانه مهر و شماره‎ می‎‎‎شود که پس از طی شدن این مراحل، شرکت ثبت شده به شمار می آید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ثبت شرکت با یک نفر

شرایط ثبت شرکت خدماتی

معمولا برای ثبت این نوع شرکتها شرکت مسئولیت محدود ثبت می کنند اما ما شرایط ثبت را برای هر دو نوع شرکت پر طرفدار یعنی ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص را برای انجام امور خدماتی توضیح می دهیم:

شرایط ثبت شرکت خدماتی مسئولیت محدود

  • نیاز به حداقل ۲ نفر برای ثبت
  • سرمایه یکصد هزار تومانی برای ثبت لازم است
  • تاسیس شرکت با مسئولیت محدود خدماتی در ۱۰ روز ثبت می گردد

شرایط ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

  • شما نیازمند ۵ نفر، ۳ نفر عضو هیئت مدیره و ۲نفر بازرس.
  • میزان سرمایه یک میلیون ریال
  • حداقل ۳۵ درصد سرمایه به صورت نقدی به حساب شرکت نزد بانک واریز می شود.
  • مدت زمان ثبت به طور کامل ۱۰ روز کاری به طول می انجامد

نکته ی مهم: شرکت های خدماتی با توجه به نحوه فعالیتشان می توانند یک و یا چند موضوع را در موضوع فعالیت خود ذکر کنند.

راه اندازی شرکت خدماتی

آنچه از مدارک و اعضا نیاز دارید

۱- تاسیس شرکت که در ادامه مدارک آن را ذکر می کنیم
۲- اخذ کد اقتصادی و گواهی ارزش افزوده و شروع فعالیت

مدارک لازم جهت ثبت شرکت خدماتی سهامی خاص

  • کپی مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه )
  • امضای اقرار نامه به نداشتن شغل دولتی
  • اخذ مجوزهای لازم از ارگان های مربوطه اگر موضوع فعالیت شرکت نیازمند مجوز باشد. ( در این مورد با ما تماس بگیرید تا موضوع کارتان به دقت بررسی شود )
  • ارائه اساسنامه شرکت که بطور کامل تکمیل شده باشد و موضوع شرکت نیز در آن قید شده باشد همچنین آدرس و کد پستی شرکت که در آن قید شده باید با یکدیگر مطابقت داشته باشد.
پیشنهاد ما برای مطالعه:  اظهارنامه عدم فعالیت

مدارک لازم جهت ثبت شرکت خدماتی با مسئولیت محدود

-کپی کارت ملی و شناسنامه
-ارائه مدارک شناسایی کلیه اعضاء هیئت مدیره (کارت ملی و شناسنامه)
-تعیین نام شرکت ( انتخاب ۵ اسم که در نهایت یک نام از بین آنها توسط کارشناس اداره ثبت انتخاب می گردد)
-طراحی موضوع با توجه به فعالیتتان
-انتخاب سرمایه اولیه شرکت
-انتخاب اعضاء هیئت مدیره و تعیین سمت و میزان سهام موسسین شرکت‌ها
-ثبت نام اولیه در سامانه

انواع شرکت های خدماتی

۱-حمل و نقل
۲-امور آشپزخانه و رستوران
۳-چاپ وتکثیر
۴-امور بهره برداری از تاسیسات
۵-نگهداری و خدمات فضای سبز
۶-خدمات عمومی نظیر امور آبدارخانه
۷-تعمیر و نگهداری ساختمان و ماشین آلات

ثبت شرکت خدماتی نظافتی

ثبت شرکت خدمات نظافتی به دلیل بازار گسترده ای که دارد و بخش زیادی از جامعه چه منازل و چه مکان های تجاری اداری همیشه مشتری آن هستند یکی از پر تقاضاترین شرکت ها برای ثبت می باشد. خدمات این شرکتها به چند دسته تقسیم می شوند

  • دسته اول نظافت منزل می باشد: در این دسته بندی می توان به نظافت راه پله، نظافت منزل و ارسال کارگر به صورت روزمزد در راستای نظافت دفاتر کوچک، شرکت های کوچک و غیره اشاره کرد.

به دلیل این که معمولا نظافت در هنگامی که آقایان سر کار و بیرون از منزل و یا محل مورد نظافت هستند، مدیریت نظافت بیش تر توسط خانم ها صورت می گیرد در نتیجه مهم ترین فاکتور در این جا “اطمینان” می باشد. گزینش و انتخاب کارگران باید به نحوی باشد که بازه های زمانی بلند مدت، مشتریان شما اقدام به معرفی شما به سایر مشتریان را انجام دهند.

به این ترتیب شما با صرف کمترین هزینه مفید ترین تبلیغات را داشته اید. توجه داشته باشید که در نظافت منازل، تهیه وسایل نظافت بر عهده مشتری می باشد. تنها وظیفه شرکت خدماتی اعزام افراد کارگر به محل مورد نظافت می باشد. نظارت بر عهده کارفرما می باشد.

  • نظافت و تمیز کردن اداره ها با توجه به قراردادی که به صورت سالیانه عقد شده است. با توجه به این نوع قرارداد عقد شده، تأمین نیروی نظافتچی، آبدارچی نیاز به گروه های ثابت و حتی ماشین آلات نظافتی و فراهم ساختن وسایل و لوازم برای شستشو مورد نیاز به عهده شرکت خدماتی می باشد. در برخی موارد چنانچه پرداخت های کارفرمایان به تأخیر افتد، حقوق کارگران باید پرداخت شود. در چنین محیط هایی علاوه بر تمیز شدن و نظافت اداره، مدیریت افراد هم بر عهده شرکت خدماتی می باشد.
  • نظافت نمای ساختمان ها: در این نوع نظافت، وجود کارگرانی که قادرند در ارتفاع بالا کار کنند الزامی و ضروری می باشد. زیرا این نوع نظافت شامل نظافت ساختمان های تازه تأسیس، شیشه های آسمان خراش ها می باشد که تمامی این ها مستلزم توانایی کار با ابزار هایی همچون کلایمر و راپل می باشد.
  • نظافت کارخانجات: گروه های این نوع شرکت هغای خدماتی باید نحوه شستشوی صنعتی و مکانیزه را باد باشند.
  • شرکت خدماتی که مشغول خدمات در شهرداری ها و در سطح شهر می باشند، احتیاج به سرمایه گذاری بیش تری دارند.
پیشنهاد ما برای مطالعه:  شرکت ثبت شرکت در غرب تهران

مراحل اخذ گواهی تعیین صلاحیت برای شرکتهای خدماتی

۱-کاربران و متقاضیان باید برای گرفتن تاییدیه صلاحیت شرکت‌های خدماتی به انجمن‌های صنفی کارفرمایان شرکت های خدماتی پشتیبانی ، فنی و مهندسی در استانی که شرکت ثبت شده است ، مراجعه نمایند
۲-شرکت‌های فرا گیرشده از این بخشنامه باید دارای دفاتر قانونی مورد تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده و ارائه مفاصاحساب مالیاتی و مفاصاحساب تامین اجتماعی و ارائه جواز کسب الزامی است
۳-وظیفه‌ی انجمن های صنفی شرکت های خدماتی، پشتیبانی و فنی مهندسی گرفتن مدارک کارفرمایان شرکت های خدماتی و تشکیل پرونده می باشند
۴-انجمن های صنفی وظیفه دارند پس از گرفتن مدارک و تایید صحت و سقم آن نسبت به برگزاری کلاس های آموزشی و ارسال مدارک به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای صدور گواهینامه اقدام نمایند.

ثبت شرکت خدمات حمل و نقل

برای ثبت شرکت خدمات حمل و نقل نیاز به مجوز های مخصوص هر نوع از شرکت های حمل و نقل داریم. به عنوان مثال برای حمل و نقل مسافر درون شهری مستلزم اخذ مجوز از اداره تاکسی رانی می باشیم.

به طور مشابه برای به ثبت رساندن شرکت حمل و نقل مسافرین برون شهری نیازمند گرفتن مجوز از پایانه های مسافربری و بار بری می باشیم. توجه داشته باشید که مفهوم اخذ مجوز توافق اصولی می باشد که سازمان های وابسته به اشخاص حقیقی می دهند و موافقتشان را برای ثبت اعلام می دارند.
چاپ و تکثیر:
برای به ثبت رساندن شرکت چاپ مستلزم ارائه مجوز از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی می باشیم. بکار بردن کلمه تکثیر به تنهایی نیازی به اخذ مجوز ندارد و قابل ثبت می باشد.
در خصوص پنج نوع دیگر شرکت های خدماتی نیازی به ارائه هیچ نوع مجوز از سازمان بخصوصی نمی باشد و برای به ثبت رساندن آنها باید همچون سایر شرکتها عمل کرد.

امتیاز شما به این مقاله post

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *