تفاوت ثبت شرکت و خرید شرکت آماده

شاید شنیده باشید که برای شرکت در مناقصه های بزرگ نیاز به داشتن شرکت با سابقه و رتبه بالا است. بسیاری شرکت خود را به ثبت می رسانند تا با آن فعالیت اقتصادی کنند و عده ای شرکت آماده خریداری می کنند تا قدم بزرگتری بردارند. در این مقاله قصد داریم معایب و مزایای هرکدام از این موارد را بررسی کنیم:

 شروع فعالیت اقتصادی با ثبت شرکت

ثبت شرکت به معنای همدست شدن و شریک شدن در کاری است. این شراکت که حداقل بایستی از دو نفر تشکیل شود، می تواند در امور تجاری، صنعتی و غیره باشد. شرکت تجاری از دو یا چند نفر (حقیقی یا حقوقی) تشکیل می گردد که در آن هریک از افراد پول،کالا، ایده یا کار خود را به نسبت مختلف در بین می گذارند تا به عملیات تجارتی اقدام نموده و سود را بین خود تقسیم کنند.

تعریف  ثبت شرکت و نحوه ثبت نمودن شرکت: همه شخص های حقیقی و حقوقی برای دست یافتن به سود و نفع میتوانند توانایی های خود را  چه  سرمایه-تخصص و ارتباطات در کنار هم قرار دهند که تمامی این تواناییها در کنار یکدیگر باید با  پلتفورمی خاص با عقد قراردادی میان این افراد صورت پذیرد ودثبت  شرکت هم نوعی از این قرار داد است که هرکدام از انواع شرکتها  پلتفورم  و تعریف خاصی از روابط میان اعضای شرکت و سهامداران و همچنین میان اعضای شرکت و اشخاص ثالث (خارج از شرکت) را به نمایش قرار می دهد.

موسسات غیر تجاری اشخاصی حقوقی میباشند که فقط در زمینه امور خدماتی فعالیت می کنند و برخلاف شرکتها دارای جنبه تجاری نمی باشند.موسسه های غیر تجاری بر دو قسم هستند. انتفاعی و غیرانتفاعی. هدف از موسسه های انتفاعی اشخاصی حقوقی می باشند که هدف از بوجود آمدن آن ها جلب منافع و بخش کردن سود بین اعضاء خود می باشد و موسسه های غیرانتفاعی جهت تقسیم منافع و تقسیم سود بوجوده نیامده اند و مانند انجمن ها و سندیکاها، اتحادیه ها، احزاب و NGO ها می باشند. جهت ثبت موسسه های غیرانتفاعی باید از سازمان ها یا وزارتخانه های مربوطه باید مجوز خود را اخذ کنند.ثبت شرکتهای دارویی: پس از ارائه موارد  مورد نیاز به  راه روشن و مورد تایید قرار گرفتن درخواست در قانون های امور پزشکی و دارویی ، موافقت اصولی ثبت شرکتهای پخش کننده  دارو صادر می گردد و مجوز فعالیت کردن در این زمینه صادر می گردد و از همان زمان شرکت دارویی می تواند فعالیت خود را آغاز نماید.

مزایای ثبت شرکت

 

  • با ثبت شرکت می تونید فعالیت های خودتونو قانونی انجام بدید.
  • می تونید کد کارگاهی دریافت و کارمنداتونو بیمه کنید.
  • مشتریان شما به شما اعتماد می کنند چون شما دارای یک تایید دولتی هستید.
  • می تونید در سطح ملی و حتی بین الملل فعالیت کنید.
  • می تونید محصولات و برند خودتونو ثبت کنید و در کل دنیا عرضه کنید.
  • شرکت های خصوصی و دولتی می تونن به صورت قانونی با شما قرارداد ببندند.
  • و…

معایب ثبت شرکت

 

1. پس از ثبت شرکت، نماینده قانونی شرکت مربوطه موظف می گردد تا حداقل سالی یکبار به سراغ تکمیل دفاتر مالیاتی پلمپ رفته و آن را تحویل اداره مالیات دهد.

2. یکی دیگر از معایب ثبت شرکت آن است که ، مدیران تمام شرکت ها باید حقوق کارگران را بر اساس قانون کار بپردازند و اقدام به بیمه کردن آنها نیز بنمایند.

3. شرکت باید اقامتگاه مشخصی برای انجام فعالیت ها و امور مهم خود داشته که فراهم کردن این مورد، هزینه مضاعفی را به موسسین شرکت وارد نموده و بنابراین، از معایب ثبت شرکت به حساب می آید.

4. اشخاصی که قصد ثبت یک شرکت را دارند، ملزم به تامین سرمایه اولیه آن شرکت مطابق حداقل های مقرر در قانون بوده که این امر با تحمیل هزینه به آن ها می تواند از معایب ثبت شرکت به شمار آید.

5. پس از ثبت شرکت، طبق قوانین مالیاتی، شرکت ثبت شده نیز موظف می گردد تا هر سال در موعد مشخص به دولت مالیات بپردازد. معمولا نرخ مالیات هر سال با سال دیگر متفاوت بوده و افزایش قابل توجه نرخ مالیات هر سال نسبت به سال گذشته، یکی از مهم ترین معایب ثبت شرکت می باشد.

رشد فعالیت اقتصادی با خرید شرکت آماده

 

در زندگی روزمره امروز زمان مهم ترین مسئله ای است که می توان به وسیله صرفه جویی در آن به مقاصد بزرگتری رسید. بسیاری از افراد موفق زمان خود را تلف نمی کنند و برای رسیدن به هدف خود هزینه می کنند. بعد ها این صرفه جویی در زمان باعث ایجاد رشد در آنها می شود. شرکت آماده نیز به همین صورت می باشد، یعنی فرد به ازای صرف وقت و هزینه برای ثبت شرکت، فقط مقدار کمتری هزینه برای خرید شرکت آماده با سابقه بالا می کند.

شرایط خرید شرکت

 

شما به عنوان یک فرد حقیقی و یا حقوقی می توانید با ارائه مدارک مشخص شده اقدام به خرید شرکت کنید. موضوع بسیار مهم این است که حتما قوانین مربوطه را مطالعه کرده تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. توجه به این قوانین باعث می شود تا شما به راحتی یک شرکت ثبت شده را خریداری کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

مزایای خرید شرکت آماده

 

قطعا مزایای ذیل بخش مهمی از انگیزه شما جهت خرید شرکت آماده را تشکیل می دهند:
  • در صورت خرید شرکت آماده دیگر لازم نیست مراحلی مانند ثبت شرکت، گواهی مالیات بر ارزش افزوده، دریافت کد اقتصادی و بسیاری دیگر از مراحل ثبت شرکت ها را طی کنید و این امر به خوبی باعث صرفه جویی در زمان می گردد.
  • شما با خرید شرکت هایی با سابقه مناسب می توانید از اعتبار و شهرت آن ها بهره مند شوید بی آنکه در این زمینه متحمل دشواری های فراوان شده باشید.
  • اگر شرکت آماده خریداری کنید دیگر نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نخواهید داشت.

امتیازات یک شرکت آماده به کسی تعلق می گیرد که آن را خریداری می کند. این امتیازات شامل سهام، دارایی ها و … می باشد و با انجام مراحل نقل و انتقال و حضور در محضر انجام می پذیرد.

  • در کمترین زمان ممکن می توانید در مناقصات و مزایده ها شرکت کنید و موقعیت مطلوبی را به دست آورید.

معایب خرید شرکت آماده

  • هزینه بالا
  • مشکلات مالیاتی بسیاری از شرکتها
  • زمانبر بودن تغییرات شرکت در ارائه اظهارنامه ورود و خروج

نتیجه گیری

شرایط ممکن است که شما خرید شرکت را به ثبت آن ترجیح دهید و به دنبال خرید شرکت گرید دار بروید. موسسه راه روشن در ثبت شرکت و خرید و فروش شرکت به طور قانونی و رسمی فعالیت دارد و به کمک کارشناسان ماهر خود در کمترین زمان و صرف کمترین هزینه، شما را به هدفتان می رساند.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید