ثبت شرکت اتباع خارجی

قوانین ثبت شرکت در ایران به تازگی تغییراتی بسیاری کرده است. به این معنی که ثبت شرکت توسط اتباع خارجی بسیار راحت تر شده و امکان خرید و فروش زمین و ملک به نام شرکت آنها آزاد شده است.

چگونگی ثبت شرکت توسط اتباع خارجی:

قبلا هر شخص حقیقی که قصد ثبت شرکت در ایران را داشت میبایست حداقل یک نفر با ملیت ایرانی را به عنوان سهامدار معرفی می کرد. با تصویب آیین نامه اجرایی قانون تشویق و حمایت از سرمایه گذار خارجی، هر شخص حقیقی یا حقوقی می تواند شرکت خود را ثبت کند.

بدین صورت تمام افراد با ملیت های خارجی پس از این قانون می توانند مالک 100 درصد سهم شرکت خود باشند و نیازی به سهیم شدن شخص ایرانی الاصل نیست. صاحبان این شرکت ها حتی می توانند زمین و ملک به نام شرکت خود خریداری کنند و یا به فروش برسانند.

شخصیت های حقوقی خارجی نیز به شرط اینکه در کشور اصلی خود دارای شرکت قانونی ثبت شده باشند، پس از ثبت مشخصات در اداره ثبت استان تهران می توانند در ایران به آسانی شرکت خود را به ثبت برسانند.

مزایای ثبت شرکت در ایران توسط اتباع خارجی:

اولین مزیت ثبت شرکت برای اتباع خارجی که مهمترین آن است، امکان خرید و فروش املاک و سایر اقلام به صورت شرکتی و بدون نیاز به شخص ثالث است.

دیگر خدماتی که می توان به این گروه اختصاص داد شامل اخذ کد فراگیر، اخذ کد اقتصادی، خدمات ارزش افزوده و دیگر خدمات حقوقی می باشد.

توجه داشته باشید که می توانید قبل از تمامی این کار ها و راجع به انتخاب موضوع با کارشناسان راه روشن مشاوره انجام دهید.

مدارک لازم جهت تاسیس شرکت توسط اتباع خارجی:

براساس ماده 5 نظامنامه کشور برای ثبت شرکت اتباع خارجی مدارک و اسنادی نیاز است که به شرح زیر می‌باشد.

1- اظهارنامه ی ثبت شرکت توسط اتباع خارجی

2-  گواهی تایید شده اساسنامه شرکت در یک نسخه

3- گواهی تایید شده  از اختیارنامه ی نماینده عمده شرکت در ایران و در صورتی که شرکت چند نماینده مستقل در ایران داشته باشد، باید یک نسخهاز این گواهی در اختیار هر یک باشد.

4- داشتن مجوز از وزارتخانه یا سازمان دولتی و یا یک نهاد انقلابی و یا موافقت یکی از وزارتخانه های جمهوری اسلامی ایران چنانچه شرکت خارجی باشد که شرایط عملیات آن به موجب امتیازنامه صحیح منظمی مقرر گردیده علاوه بر اسناد فوق باید موارد امتیاز نامه با تصدیق وزارت امور خارجه مشعر بر صحت آن امتیازنامه نیز تسلیم شده باشد کلیه اوراق مزبور باید به فارسی تهیه شده و یا یک نسخه ترجمه مصدق از آن به فارسی ضمیمه شود.

 

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید