ثبت شرکت در منطقه اروند

ثبت شرکت در منطقه اروند

معرفی منطقه آزاد اروند

پوشش 37،400 هکتاری، منطقه آزاد اروند واقع شده در شمال غربی خلیج فارس می باشد . از این رو  از شهرستانهای آبادان، خرمشهر و مینودشت که واقع در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون تشکیل می باشد شده. منطقه آزاد اروند به عراق و کویت نزدیک  می باشد. این ظرفیت مهم مانند لینک زمینی و ریلی و دریایی و حمل و نقل هوایی که دارد که این منطقه به شدت مهم می باشد.

یک شبه جزیره قشنگ با طول 46 کیلومتر مربع و عرض 3 تا 20 کیلومتری آبادانواقع شده است که در ورودی خلیج فارس  110 کیلومتری غرب شهر اهواز می باشد. شهرستان آبادان پایتختش است و 110 کیلومتری اهواز از نصف النهار مبدا گرینویچ واقع شده بین 30º 22′ 30” عرض جغرافیایی شمالی و 48º 12′ 30” طول جغرافیایی غربی دور می باشد و ارتفاع آن 2 متر بالاتر از سطح دریا می باشد. آبادان مساحتی حدود 2،063.1 کیلومتر مربع را پوشش داده است.

دو رودخانه از اروند و بهمن شیر شناور آبادان هستند. بزرگترین منابع آبی در استان خوزستان ساخته شده اند. این موقعیت ویژه ای در اقتصاد ایران با توجه به وجود پالایشگاه نفت، کارخانه های پتروشیمی و دسترسی به آب بالا دست آورده می باشد. ایجاد اروند جهت تجارت و منطقه آزاد صنعتی در آبادان و خرمشهر در سال های نزدیک اهمیت و جایگاه نافذ این دو شهرستانها دو برابر افزوده گردیده  است.

خرمشهر با مساحت 23 کیلومتر مربع می باشد  و از آن است که در جنوب غربی به شدت ایران در استان خوزستان، در خط ساحلی ممتد خلیج فارسی واقع شده می باشد. با توجه به نزدیکی آن به خلیج فارس و عراق و خرمشهر منطقه ای  استراتژیک از نظر اقتصادی و  تجارت و سیاست می باشد. این شهر دورترین نقطه از استان خوزستان می باشد که در واقع در خط ساحلی از رودخانه اروند قرار دارد.

مزایای بنادر جهت ثبت شرکت در اروند

بندرخرمشهر

پوشش 220 هکتاری، خرمشهر بندر در نزدیکی  منطقه آزاد اروند می باشد و  در محل تلاقی اروند و رودخانه کارون رودخانه واقع گردیده است. به وجود  حمل و نقل و  تجارت و صنعتی و امور اقتصادی، سازمان بنادر و کشتیرانی کارهای خود را تحت 18251 وضوح / 85،382 تصویب گردیده که  توسط شورای عالی تجارت و صنعت مناطق آزاد در 21 جولای آغاز گردیده است. بهره از امکانات بزرگی همچون، ارائه خدمات امور تعمیر و نگهداری و انبارداری و تولید اجناسی مانند بسته بندی  و تولید و مونتاژ و همانند آن به تاجران و صنایع و مالکان معادن و سرمایه گذاران داخلی و خارجی جذب  سرمایه گذاری در این منطقه مهم اقتصادی می باشد.

بندر آبادان

فاصله آبادان بندر از نقطه اولیه اروند رود 50 مایل می باشد و پورت 15 کیلومتر دور تر از ایستگاه راه آهن خرمشهر می باشد. ا بندر آبادان دارای ظرفیت انتقال 300 نفر در شبانه روز و این تعداد به 700 نفر در آینده آتی افزایش می یابد.

 

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید