ثبت شرکت برای فروشگاه اینترنتی

آیا فروشگاه اینترنتی مجوز میخواهد ؟ ثبت شرکت با توجه به اینکه کسب و کارهای اینترنتی رونق بالایی گرفته است این سوال پرتکرار ترین سوالات برای کسانی است که می خواهد کسب و کار اینترنتی راه بیاندازند . در کسب و کارهای سنتی باید اقداماتی جهت مجوزهای مختلف انجام دهید ، از قبیل جواز کسب و .. . در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی نیز مجوزهایی نیاز دارید . با این تفاوت که برای کسب و کارهای اینترنتی دریافت مجوزها راحت تر از رسوم سنتی گذشته شده و با دوندگی های کمتری می توانید این کار را انجام دهید.

چرا برای ثبت شرکت فروشگاه اینترنتی باید مجوز بگیریم ؟

ساده ترین دلیلی که شما باید برای اخذ مجوز اقدام کنید ؛ جذب اعتماد و اطمینان مشتری است. کسانی که تا بحال شما را ندیده اند و با یک مغازه فیزیکی در فلان خیابان با شما آشنا نشده اند و صرفا از طریق سرچ یا تبلیغات و غیره در اینترنت شما را پیدا کرده اند ، لازم است برای خرید به شما اطمینان داشته باشند.

اگر پول را واریز کنند و محصولی بدست آنان نرسد چه کنند ؟ اگر محصول  دیر بدست مشتری برسد چه ؟ چنانچه محصول خریداری شده معیوب باشد چگونه باید از خدمات پس از فروش استفاده کنند ؟ این ها ساده ترین پرسش هایی است که شرکت های اینترنتی باید پاسخگوی آن باشند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ثبت شرکت یعنی چی

مجوز های لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ،پس از ثبت شرکت با توجه به محصولاتی که قرار است در آن به فروش برسانید نیاز به مجوزهای خاصی دارید .

گرفتن نماد اعتماد الکترونیک

داشتن اینماد در قسمت پایین وبسایت شما می تواند تا حد زیادی این اعتماد را در دل مشتریان شما ایجاد کند. ای نماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک  که از طرف مرکز توسعه تجارت الکترونیک  ارائه می شود . از ضروری ترین مجوزهایی است که  سایتهای فروشگاهی باید داشته باشند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مجوز نماد اکترونیک دارای انواع مختلفی است:

  • نماد موقت
  • نماد دائم با یک ستاره
  • نماد دائم با دو ستاره

هنگامی که بخواهید اینماد دوستاره بگیرید ، سایت شما باید دارای گواهینامه استاندارد ssl باشد. این گواهینامه در جهت بالابردن امنیت اطلاعات و اعتماد بین کاربر و سایت بسیار پرکاربرد است.

 

ثبت شرکت فروشگاه اینترنتی

داشتن درگاه پرداخت امن آنلاین

مشتریان پس از انتخاب سبد خرید مناسب خود و در مرحله ثبت نهایی وارد قسمت پرداخت آنلاین می شوند . در گذشته و حتی هم اکنون نیز کلاهبرداران با استنفاده از روش هایی کاربران  را وارد درگاه های نا امن می کنند و از طریق درگاه های پرداخت به اطلاعات مهم کارتهای آنها همچون شماره کارت و رمز عبور و CVV2 کارت آنها دسترسی پیدا می کنند.

اما اکنون جای نگرانی نیست . پیشرفت های بسیاری که در زمینه فناوری مالی در ایران انجام گرفته است بسیار موفقیت آمیز بوده واجازه چنین کلاهبرداری هایی را از افراد سلب کرده است.

با توجه به شرایط خود می توانید از درگاه پرداخت مستقیم و یا واسط استفاده کنید. داشتن درگاه پرداخت از ضروریات یک کسب و کار اینترنتی است.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  استفاده از اینماد اجباری می شود!

مجوز رسانه های دیجیتال از مرکز فناوری اطلاعات

در ایران قوانینی در جهت کنترل و پیشبرد هرچه بهتر فعالیت های دیجیتالی قوانینی در نظر گرفته شده است که رعایت کردن آنها از الزامات قانونی محسوب می شود. برای اینکه بتوانید در زمینه رسانه های دیجیتال فعالیت کنید ، باید مجوز آنرا بگیرید.

مجوز نظام صنفی رایانه ای

بعد از ثبت شرکت اینترنتی در زمینه ی فعالیت های رایانه ای از قبیل تولید ، طراحی ، مشاوره و آموزش و … نیاز به مجوز نظام صنفی استانی که در آن می خواهید فعالیت کنید ، دارید.

مجوز ساماندهی از وزارت  فرهنگ و ارشاد اسلامی

یکی دیگر از مجوزهایی که برای فروشگاه های آنلاین نیاز است ، مجوز ساماندهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. داشستن این مجوز به منزله مورد تایید بودن محتوی سایت شماست .

برای گرفتن این مجوز باید به سایت https://samandehi.ir مراجعه کنید. داشتن این نماد نیز برای فروشگاه هایی که قصد خرید و فروش لوازم و پوشاک و از این قبیل اجناس دارند ، ضروری نیست . این مجوز بیشتر برای فروشگاه هایی که دارای محتوای صوتی و تصویری هستند لازم است. چراکه قبل از فیلتر شدن ( به هر دلیلی ) با پیامکی مواجه می شوند که از فیلتر شدن سایت به آنها اطلاع رسانی می شود.

 اهمیت طراحی سایت برای فروشگاه اینترنتی

وقتی به طور سنتی برای خریدی به بازار مراجعه می کنید مغازه هایی را با انواع دکور و ویترین مشاهده می کنید. مغازه دارها با تزئین و چیدمان ویترین  خود ، زیباترین و بهترین محصولاتشان را به نمایش می گذارند . اما در کسب و کارهای اینترنتی چگونه باید محصولات خود را به نمایش بگذارید و در دید مخاطب قرار دهید؟ نکاتی که در طراحی سایت رعایت می کنید می تواند در این راه برای شما بسیار موثر باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  شکایت برند در صورت تشابه آوایی

مواردی که در طراحی سایت فروشگاهی باید به آن توجه ویژه ای کنید:

  • داشتن منو و دسته بندی مناسب برای نمایش هرچه بهتر همه محصولات شما
  • دسترسی آسان به ویژگی های محصول
  • شفاف بودن و آسان بودن مراحل فرآیند پرداخت
  • داشتن پشتیبانی و اطلاع رسانی مناسب به مخاطب پس از خرید محصول

اینها نکات اولیه و بسیار مهمی است که در ابتدای طراحی سایت فروشگاه تان باید به آن توئجه ویژه ای کنید. شرکتهای اینترنتی از طریق سایت خود ، اعتبار و کیفیت کارشان را به نمایش می گذارند.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!