ثبت شرکت خارجی

ثبت شرکت خارجی

پیش از انقلاب اسلامی در سال 1978، شرکت های خارجی، شاخه ها و یا نمایندگی به راحتی در ایران ثبت می گردد، مطابق با ماده 3 “ثبت شرکت قانون” (1932) و در آنها نه هیچ تفاوتی بین ثبت نام از شرکت های خارجی، شعبه خارجی و نمایندگی های خارجی وجود نخواهد داشت ، و نه هیچ مانع و جلوگیری قانونی و مانع برای ثبت نام خود. با این حال، پس از انقلاب اسلامی، ثبت نام از شرکت های خارجی، شاخه و بازنمایی مساوی ماده 81 از قانون اساسی بر طبق آن “اعطای امتیازاتی جهت ایجاد شرکت ها و موسسات در زمینه تجارت، صنعت، کشاورزی، معادن و خدمات به خارجیان می باشد، در نظر گرفته خواهد شد بسیار زیاد ممنوع می باشد “.

در سال 1999، با زیر نظر گرفتن از ملزومات اقتصاد جهانی و تمایل قوی شرکت های خارجی به شرکت در فعالیت های تجاری و اقتصادی در ایران، دولت یک قانون می باشد که اجازه می دهد تا شرکت های خارجی به ثبت نام شاخه ها و یا نمایندگی آنها در ایران  تصویب گردیده شود. در همین حال،فقط شرکت های خارجی که  دارای قرارداد با سازمان های دولتی و موسسات می باشد را امضا کرده بود، برای انجام تعهدات قراردادی خود، می تواند شاخه های خود را در ایران ثبت نام نمایید.

با توجه به “اجازه ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت های خارجی” قانون، شرکت ها، که ایجاد نموده اند و مطابق با قوانین و مقررات مرتبط در کشور خود را از مبدا ثبت نام گردیده، ممکن می باشد شاخه یا بازنمودهای خود را ثبت نمایید، به شرطی که شرکت های ایرانی می باشند که مجاز به ثبت نام شاخه ها و یا نمایندگی خود را در کشور مربوطه دارا هستند.

با استناد به ماده 1 “آیین نامه اجرایی در اجازه دادن ثبت شعب و نمایندگی شرکت های خارجی”، شرکت های خارجی امکان دارد ثبت نام خود را شاخه ها و یا نمایندگی در ایران در زمینه های مختلف دارا باشد.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مشاوره رایگان تماس بگیرید