ثبت شرکت دانش بنیان چقدر زمان میبرد و چه مراحلی دارد؟

در سال 1401 که شعار آن تولید، اشتغال آفرین و دانش بنیان می باشد، توجه ویژه ای به مراکز دانش بنیان می شود. این امر سبب شده تا با سهولت بیشتری امر تبدیل شرکت ها به دانش بنیان انجام شود.در این مقاله قصد داریم جزئیات کار دانش بنیان را بررسی کنیم.

مراحل ثبت شرکت دانش بنیان

 

در تبدیل شرکت به دانش بنیان پس از ثبت شرکت و یا وجود شرکت باید با مراجعه به سامانه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان اقدام به ثبت نام اولیه برای شرکت خود نمایید. پس از آن 2 مرحله کلی وجود دارد:

1- مرحله اولیه یا کمیسیون اول

پس از ورود اطلاعات اولیه شرکت و ثبت اطلاعات محصول یا خدمت دانش بنیان در سامانه، باید درخواست ارسال شود تا در کمیسیون اولیه بررسی شود. این کمیسیون صلاحیت تبدیل شرکت به دانش بنیان را بررسی می کند و پس از تایید به مرحله دوم می رود. در صورت رد درخواست می توان اعتراض کرد اما اگر شرکت صلاحیت را نداشته باشد، نمی توان کاری انجام داد.

2- مرحله ثانویه یا کمیسیون دوم

پس از تایید شرکت در کمیسیون اول به شما به مدت 10 روز زمان داده می شود تا مدارک مرحله دوم را تکمیل و ارسال کنید. در مرحله تمامی مدارک مالیاتی، مدارک شرکت و پرسشنامه ها به همراه اطلاعات محصول شامل عکس، کاتالوگ و فیلم محصول ارسال و منتظر تایید نهایی بمانید. در این مدت کارشناسان مربوط با مدیر مربوطه تماس و به آنها مشاوره می دهد.

 

ثبت شرکت دانش بنیان چقدر زمان می برد؟

برای این فرآیند از سوی سازمات دانش بنیان 3ماه پیش بینی شده است که می تواند کمتر یا بیشتر باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 44039500 021 تماس حاصل فرمایید تا مشاوران موسسه راه روشن شما را در این امر یاری کنند.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید