ثبت شرکت در آلمان در موسسه راه روشن

چرا بعضی بر این باورند که ثبت شرکت و شروع کسب و کار در کشوری مثل آلمان دشوار است؟

اگر شما نیز بر این باورید پیشنهاد میکنم تا آخر این مطلب همراه ما باشید...

 

اخذ اقامت آلمان از طریق ثبت شرکت

یکی از انواع راه های مهاجرت به آلمان، ثبت شرکت در این کشور می باشد. ثبت و راه اندازی یک بیزنس و کسب و کار در آلمان مراحل مختلفی دارد که معمولا باید در اتاق بازرگانی کشور آلمان و ارائه و تهیه کردن مدارک بررسی شود. این کار مراحلی مانند ارائه پیش نویس برنامه تجاری و اساس نامه و موضوع شرکت، تکمیل فرم های مربوط به این برنامه و سایر مدارک را دارد که این امور باید در دفاتر اسناد رسمی واقع در آلمان تکمیل و ثبت شوند. مسیر های مختلفی برای مهاجرت وجود دارد که یکی از زیر مجموعه های روش سرمایه گذاری، روش ثبت شرکت می باشد. از مسائل مهمی که می بایست در این روش به آن توجه نمایید، هزینه ثبت شرکت در آلمان می باشد که در ادامه در مورد آن به تقصیل صحبت خواهد شد. نکته مهم در این روش این است که این روش به صورت مستقیم منجر به اخذ اقامت نخواهد شد. این قانون در همه کشور ها یکسان می باشد.

شرکت ثبت شده در هر کشوری، می تواند درخواست نیروی کار دهد و متقاضی را به عنوان نیروی کار در آنجا استخدام کند. شخصی که به عنوان نیروی کار در آلمان وارد می شود و ویزای کار آلمان را اخذ می کند، باید شرایطی مانند سن مناسب، مدرک زبان آلمانی، تحصیلات دانشگاهی و سابقه کار را داشته باشد. البته متقاضیان برای پیدا کردن کار نیز می توانند ویزای جستجوی کار آلمان را اخذ نمایند. بعد از استخدام به عنوان نیروی کار، شخص می تواند همسر و فرزندان تا 18 سال خود را نیز به عنوان همراه در کنار خود داشته باشد. همسر شخص اجازه کار و تحصیل را دارد و تحصیل فرزندان نیز به صورت رایگان می باشد و تمام حق و حقوق شهروندی نیز شامل آنها می شود. بعد از 7 سال کار و پرداخت بیمه و مالیات، شامل دریافت شهروندی و پاسپورت آلمان نیز می باشند.

انواع شرکت ها در آلمان

برای سرمایه گذاران خارجی، کشور آلمان نکات مثبت بسیاری دارد. شرایط مانند زیر ساخت های قوی اقتصادی، داشتن نیرو های متخصص کاری، دسترسی راحت به سایر بازار های اروپایی از مهم ترین نکات مد نظر سرمایه گذاران خارجی است. آلمان در قسمت هایی مانند تحقیق و توسعه نیز بسیار فعال است که فرصت هایی بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری در این حوزه ها وجود دارد. در حقوق مربوط به ثبت شرکت ها، انواع مختلفی از شرکت ها وجود دارد که هر کدام از این شرکت ها جزئیات مخصوص به خود را دارند که به تفکیک در این بخش به تفسیر آنها می پردازیم:

  • GMBH (شرکت مسئولیت محدود)

    محبوب ترین نوع شرکت ها، شرکت های مسئولیت محدود می باشند. این شرکت ها که در اروپا با نام GmbH-Private شناخته می شوند، می توانند با حداقل یک شخص سرمایه گذار یا چند سرمایه گذار ثبت شوند. حداقل سرمایه اولیه برای راه اندازی شرکت در آلمان 25 هزار یورو می باشد. این سرمایه اولیه به صورت نقد نیز می تواند ارائه شود که اگر به این نحو باشد باید در توضیح اساس نامه به طور مفصل توضیح داده شود. نکته مهم در خصوص شرکت های مسئولیت محدود این است که سهام این شرکت ها غیر قابل انتقال به افراد و غیر قابل فروش در بازار سهام است. مدیریت این شرکت را مجمعی تحت عنوان مجمع سهامداران عمومی مشخص می کند. بعد از مشخص شدن مدیر شرکت، تمامی تصمیمات شرکت، توسط این شخص اتخاذ می شود.

  • شرکت سهامی AG

    شرکت های AG برای افرادی است که قصد راه اندازی بیزنس ها و شرکت های بزرگ دارند.

    این شرکت ها با سرمایه اولیه 50 هزار یورو نیز قابل افتتاح هستند و در صورتی که تصمیم به افزایش سرمایه گرفته شد این امکان فراهم است. هیئت نظارت بر شرکت توسط سه عضو، وظیفه نظارت بر فعالیت های شرکت را دارند. این هیئت سه نفره توسط مدیریت تشکیل می شوند. حساب ها و حسابرسی های مربوط به این نوع شرکت ها توسط حسابرس قانونی انجام و ارزیابی خواهد شد.

  • مشارکت محدود آلمان

    در این نوع از شرکت ها، دو نوع شریک وجود دارد. شریک نوع اول که شرکای ساکت نامیده می شوند و نوع دوم که شرکای عمومی هستند. شرکای ساکت، موظف به ارائه سهم در سرمایه واحد تجاری هستند که مسئولیتی به اندازه میزان سهمی که وارد شرکت می کنند دارند. شرکای نوع دوم که شرکای عمومی هستند، معمولا در قسمت سرمایه جهت قسمت تجاری، هیچ سهمی ندارند ولی دارای مسئولیت های کامل هستند و در قسمت بدهی ها و قسمتی که چه کسی مطالبه سود کند فعالیت دارند. شرکای عمومی اختیارات بیشتری نیز دارند مانند تصمیم گیری در مشارکت اما شرکای ساکت توانایی و اختیار تصمیم گیری در هیچ زمینه ای ندارند.

  • تجارت به صورت انفرادی

    نوعی دیگر از شرکت ها وجود دارد که تک نفره می باشد و شخص می تواند به تنهایی شرکتی را افتتاح کند. این شرکت ها در صورتی که با هر نوع مشکل مالی مانند ورشکستگی رو به رو شوند، دولت هیچ گونه مسئولتی را در قبال آنها نمی پذیرد.

  • افتتاح شعبه

    یکی دیگر از روش های ثبت شرکت در آلمان، افتتاح شعبه می باشد. یک شعبه از کمپانی مادر می تواند به عنوان مرحله اول برای ورود به بازار کار آلمان برای سرمایه گذاران خارجی تلقی شود. در این نوع فعالیت دارایی ها و بدهی های متعلق به شعبه، بر عهده شرکت و کمپانی اصلی می باشد.

     

کلام آخر

 

آنچه که عیان است سختی این مراحل با وکیل کار بلد کمتر خواهد شد. برای مشاوره رایگان با ما در راه روشن تماس بگیرید.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید