ثبت شرکت چیست؟

ثبت شرکت، به انجام روال قانونی ثبت در مرجع ثبت شرکت ها از سوی موسسین و تشکیل دهندگان شرکت گفته می شود. تا زمانی که موسسین حقیقی یا حقوقی از این طریق یعنی مراجعه به اداره ثبت شرکت یا سامانه ثبت شرکت ها و طی کردن روال قانونی، اقدام به ثبت شرکت نکرده باشند، نمی توانند به صورت قانونی فعالیت تجاری شرکت را شروع نمایند .

شرایط ثبت شرکت در ایران

برای ثبت شرکت در ایران باید مراحلی قبل و بعد از اقدام انجام شود که در این مطلب به طور جداگانه و مختصر به آن اشاره خواهیم کرد:
برای قبل از اقدام جهت تاسیس شرکت باید حتما تمامی اعضا در سامانه ثنا ثبت نام و احراز هویت شوند. این قانون برای شناسایی اعضاء می باشد و ربطی به داشتن سوء پیشینه ندارد.
مرحله بعدی برای قبل از اقدام جهت ثبت شرکت، داشتن مکان مناسب شرکت و یا معرفی کد پستی استفاده نشده برای ثبت شرکتها می باشد. این موضوع مشخص خواهد کرد که شما برای محل فعالیت خود دارای کد پستی هستید.

مراحل ثبت شرکت:

 

1- ارائه مدارک هویتی اعضاء شرکت:

 

همه اعضای هیئت مدیره و سهام داران و مدیر عامل( بازرسین در شرکت های سهامی خاص) باید شناسنامه و کارت ملی خود را برای شخص انجام دهنده یا موسسه ثبتی ارسال نمایند.

این مدارک فقط جهت خواندن اطلاعات هستند و نیازی به بارگذاری آنها نیست زیرا در سامانه استعلام درستی آن صورت می گیرد.

 

2- ثبت اطلاعات در سامانه

 

تمامی اطلاعات اعضاء، موضوع شرکت، 5 نام انتخابی، متن اساسنامه و شرکتنامه و همه اطلاعات مورد نیاز تا مرحله تایید نام توسط اداره ثبت شرکتها تکمیل می گردد. پس از تایید نام توسط  اداره، مراحل بعدی باز می شود و کاربر باید مراحل نهایی را انجام دهد تا منجر به دریافت کد ثبتی شود.

 

3- دریافت کد ثبتی و شناسه شرکت

پس از تایید نام، اداره کد ثبتی را در سامانه قرار خواهد داد که با استفاده از آن شما اطمینان حاصل کنید که شرکت ثبت شده است.

4- دریافت مدارک اصلی از اداره ثبت شرکتها

 

برای دریافت مدارک از اداره ثبت شرکتها نیاز به تکمیل طرح جامع و اقدام برای کد اقتصادی می باشد و نیاز به مراجعه حضوری یکی از اعضاء یا وکیل دارای وکالت می باشد.

 

انجام ثبت شرکت در تهران

 

موسسه ثبتی راه روشن با بیش از 7 سال سابقه در امور ثبت شرکت و تغییرات شرکت می تواند در مدت زمان 7 الی 10 روز شرکت شما را به طور کامل ثبت نماید. می توانید با شماره 44039500-021 تماس و به طور رایگان از کارشناسان ما مشاوره دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید