راهنمای ثبت شرکت و ثبت برند در ایران

اخیراً تقاضای تاسیس شرکت و تبدیل به حقوقی شدن در میان مردم ایران مورد استقبال قرار گرفته است. نیاز به حقوقی شدن و ثبت کردن نام و نشان زمانی حس می شود که فرد تصمیم به رشد و افزایش درآمد را می گیرد.

در این مقاله قصد داریم چگونگی ایجاد شرکت و ثبت اسم را به طور مختصر بررسی کنیم:

نحوه ثبت شرکت در ایران:

شرکتها در ایران انواع گوناگونی دارد اعم از سهامی خاص، مسئولیت محدود، تضامنی، تعاونی و … که از این میان سهامی خاص به دلیل داشتن سهم مردمی اعتبار بیشتری دارد. برای ثبت این شرکت ها دو روش بیشتر وجود ندارد؛

  • روش اول: انجام ثبت شرکت توسط خود شخص

در این روش فردی که دارای دانش ثبتی بوده و اطلاعاتی درباره ثبت شرکت دارد به سامانه ثبت شرکتها مراجعه نموده و درخواست ثبت شرکت می دهد. نکته مثبت این روش هزینه کمتر و فقط پرداخت دولتی می باشد. نکته منفی این روش نیز طولانی شدن مراحل در صورت اشتباه در ارسال مدارک می باشد.

  • روش دوم: انجام ثبت شرکت توسط موسسات ثبتی

روش فوق مناسب افرادی است که زمان و دقت انجام کار برای آنها بسیار مهم بوده و به ازای پرداخت مبلغ کمی به عنوان دستمزد کارشناس، امور ثبتی خود را به موسسات ثبتی معتبر می سپارند.

نکته مثبت این روش سرعت و دقت انجام کار ثبت شرکت می باشد و نکته منفی آن نیز هزینه بیشتر نسبت به روش اول است.

نحوه ثبت برند در ایران:

شیوه ثبت برند مانند ثبت شرکت می باشد و روش های مشابهی دارد اما نحوه ی انجام و دانش مربوط به آن متفاوت است. به عنوان مثال کسی که برند ثبت می کند باید دارای اطلاعات درباره ی تمامی اسامی فارسی، معانی، کلمات لاتین و … باشد تا بتواند اسم و برند دلخواه و قانونی را ثبت کند.

ثبت برند نیز در ایران دو روش دارد:

  • روش اول: ثبت برند توسط خود شخص

در این روش فرد دارای اطلاعات راجع به ارسال اظهارنامه و اسامی قابل ثبت با مراجعه به سامانه مالکیت معنوی اقدام به درخواست ثبت برند می نماید. نکته مثبت این روش هزینه کمتر و فقط پرداخت دولتی می باشد. نکته منفی این روش نیز طولانی شدن مراحل در صورت اشتباه در ارسال اظهارنامه می باشد.

  • روش دوم: ثبت برند توسط موسسات ثبتی

در این روش کارشناس ثبت برند در موسسات ثبتی اقدام به ثبت نام و نشان شما در کمترین زمان ممکن و با دقت بالا می نمایند. حتی این کارشناسان با پیشنهاد نام مناسب، روند ثبت برند راه کوتاه تر می کنند. نکته مثبت این روش سرعت و دقت انجام کار ثبت برند می باشد و نکته منفی آن نیز هزینه بیشتر نسبت به روش اول است.

نتیجه گیری

انجام امور ثبتی به صورت فردی شاید از لحاظ مادی به صرفه تر به نظر برسد اما در بلند مدت و با خوردن اخطار های متوالی گاهاً مبلغ بیشتری را برای ثبت برند یا شرکت خود ممکن است هزینه کنید. موسسه ثبتی راه روشن به کمک کارشناسان و کلای خبره خود در زمینه ثبت شرکت و ثبت برند، تمامی امور ثبتی را در کمترین زمان و با بیشترین دقت انجام می دهد. مبلغ دستمزد کارشناسان این مجموعه بسیار پایین بوده که همین امر باعث شده متقاضیان زیادی برای انجام امور خود به این مجموعه مراجعه کنند. در صورت نیاز به مشاوره رایگان با شماره 02144039500 تماس بگیرید.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید