سه باور اشتباه رایج درباره ثبت شرکت

قبل از هر اقدامی برای رسمی شدن کسب و کار نیاز به ثبت یک شرکت معتبر است.همین امر موجب این است که یک فرد عادی تبدیل به فرد حقوقی می شود و قابل اعتماد توسط مشتریان و ادارات دولتی میشود. در این میان گاهاً اشتباهاتی در مورد ثبت شرکت رخ می دهد که سه مورد از آنها می پردازیم:

سه باور اشتباه رایج درباره ثبت شرکت

سه باور اشتباه رایج درباره ثبت شرکت

انتخاب موسسه ثبتی نادرست

موسسات ثبتی بسیاری در تهران و دیگر شهرستان ها و استان های ایران مشغول به کار هستند که دارای کارشناسان خبره و مشاوران قوی در امور ثبت شرکت هستند. در این میان هستند موسساتی که بدون دانش لازم و تجربه کافی دست به این کار می زنند و باعث می شوند روند ثبت شرکت بسیار کند و حتی متوقف شود و فرد نتواند به خواسته خود برسد. موسسه راه روشن دارای سابقه ۱۰ ساله در امور ثبتی به کمک مشاوران و کارشناسان مجرب خود در امور ثبت شرکت، ثبت برند، کارت بازرگانی ، ایران کد، ایزو و … یکی از معتبر ترین و با سابقه ترین مراکز ثبتی واقع در غرب تهران می باشد.

یکی از سه اشتباه رایج درباره ثبت شرکت انتخاب اشتباه نوع شرکت و میزان سرمایه اولیه است:

 

مهم ترین قسمت ثبت کردن شرکت، انتخاب نوع آن می باشد. مسئولیت محدود یا سهامی خاص، موسسه یا شرکت، شرکت تعاونی یا تضامنی و تمامی انواع شرکت ابتدا باید از نظر کاربرد و کارایی بررسی شود و سپس نسبت به ثبت آن تصمیم بگیرند. اینکه نوع شرکت چه باشد را می توان با پرسش از کارشناسان و مشاوران بدست آورد. دانستن این نکته که نیاز شما از تاسیس شرکت یا موسسه چه باشد می تواند مشاوران را برای راهنمایی بیشتر به شما کمک کند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ثبت شرکت رایگان

سرمایه اولیه تعیین شده نیز بسیار مهم است به قدری که کم بودن میزان سرمایه اولیه باعث کاغذی بودن شرکت می شود.وقتی سرمایه کم باشد، مراکز دولتی و بانک ها برای اعطای وام یا تسهیلات به این شرکت اعتماد نمی کند.

مقدار سرمایه باید نه آنقدر کم باشد که شرکت کاغذی شود و نه آنقدر زیاد باشد که در میزان آن اغراق شود.میزان دقیق سرمایه باید توسط کارشناس بررسی شود تا در مراحل بعدی مشکلی پیش نیاید.

سه باور اشتباه رایج درباره ثبت شرکت

ارسال مدارک شرکت بدون نظر کارشناس ثبتی

مدارک خواسته شده از طرف سامانه ثبت شرکتها بسیار ضروری و حساس است که حتما باید توسط کارشناس یا افراد دارای دانش ثبتی انجام شود. در صورت کاستی در این امر مدارک عودت داده می شود و زمان ثبت افزایش می یابد.در بعضی از موارد این نواقص باعث ایجاد ایراداتی می شود که بعد ها با آن روبرو می شوید که شما و شرکتتان را دچار مشکل می کند. میزان سهام هر شخص، حق امضاء، بازرسین، نکات اساسنامه و … باید به دقت انجام شود تا از بروز مشکل جلوگیری بعمل آید.

در پایان باید بدانیم که این اشتباهات رایج باعث سرد شدن فرد از انجام امور ثبتی خود می شود که همین امر او را نسبت به ادامه انجام کار دلسرد می کند. در نظر داشته باشید قبل از انجام هر امر ثبتی، از معتبر بودن آن موسسه اطمینان حاصل کنید.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!