شرکت آماده چیست؟

در زندگی روزمره امروز زمان مهم ترین مسئله ای است که می توان به وسیله صرفه جویی در آن به مقاصد بزرگتری رسید. بسیاری از افراد موفق زمان خود را تلف نمی کنند و برای رسیدن به هدف خود هزینه می کنند. بعد ها این صرفه جویی در زمان باعث ایجاد رشد در آنها می شود.

شرکت آماده نیز به همین صورت می باشد، یعنی فرد به ازای صرف وقت و هزینه برای ثبت شرکت، فقط مقدار کمتری هزینه برای خرید شرکت آماده با سابقه بالا می کند.

شرایط خرید شرکت

شما به عنوان یک فرد حقیقی و یا حقوقی می توانید با ارائه مدارک مشخص شده اقدام به خرید شرکت کنید. موضوع بسیار مهم این است که حتما قوانین مربوطه را مطالعه کرده تا با مشکل خاصی مواجه نشوید. توجه به این قوانین باعث می شود تا شما به راحتی یک شرکت ثبت شده را خریداری کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

مزایای خرید شرکت آماده

قطعا مزایای ذیل بخش مهمی از انگیزه شما جهت خرید شرکت آماده را تشکیل می دهند:
  • در صورت خرید شرکت آماده دیگر لازم نیست مراحلی مانند ثبت شرکت، گواهی مالیات بر ارزش افزوده، دریافت کد اقتصادی و بسیاری دیگر از مراحل ثبت شرکت ها را طی کنید و این امر به خوبی باعث صرفه جویی در زمان می گردد.
  • شما با خرید شرکت هایی با سابقه مناسب می توانید از اعتبار و شهرت آن ها بهره مند شوید بی آنکه در این زمینه متحمل دشواری های فراوان شده باشید.
  • اگر شرکت آماده خریداری کنید دیگر نیازی به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه نخواهید داشت.

امتیازات یک شرکت آماده به کسی تعلق می گیرد که آن را خریداری می کند. این امتیازات شامل سهام، دارایی ها و … می باشد و با انجام مراحل نقل و انتقال و حضور در محضر انجام می پذیرد.

  • در کمترین زمان ممکن می توانید در مناقصات و مزایده ها شرکت کنید و موقعیت مطلوبی را به دست آورید.

برای خرید شرکت آماده باید چکار کنیم و به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

شرکتی که شما قصد خرید آن را دارید دارای جنبه های مختلفی در دنیای تجارت و رقابت های اقتصادی می باشد بنابراین بهتر است بدون مطالعه کافی در این زمینه مبادرت به خرید شرکت آماده نکنید؛ حتی بهتر است یک وکیل خبره استخدام کنید یا حتی الامکان مشاوره لازم را در خصوص خرید چنین شرکتی دریافت نمایید.

ما در ادامه مهم ترین نکاتی را که باید در زمان خرید شرکت آماده مورد توجه و مورد دقت شما واقع شوند بیان کرده ایم:

نوع شرکت را به خوبی بررسی کنید.

اینکه شرکت مورد نظر دارای چه نوع و قالبی است اهمیت بسزایی دارد چرا که میزان تعهد، حقوق، مزایا، مسئولیت ها و سرمایه مورد نظر برای شرکت هایی با قالب های مختلف کاملا متفاوت است. شرکت های سهامی خاص و شرکت هایی با مسئولیت محدود در زمره بهترین شرکت ها قرار دارند.

برای خرید شرکت آماده توجه کنید شرکت چقدر سابقه و قدمت دارد؟

شرکت هایی که مدت زمان زیادی از فعالیت آن ها می گذرد اصولا شناخته شده تر از دیگران هستند در عین حال قیمت بالاتری داشته و امکان پیدا کردن چنین گزینه هایی دشوارتر خواهد بود.

شرکت آماده در چه مکانی مستقر است؟

ارزش و اهمیت مکان یک شرکت را دست کم نگیرید.شرکت های ارزشمند در مکان هایی ساخته می شوند که ارزش فعالیت آن ها را بالا ببرد. برخی از شرکت ها تازه تاسیس شاید در مکان های ارزان تر تاسیس شوند اما در برخی از موارد بعد از دریافت مقام و موقعیت مناسب در دنیای تجارت به یک مکان بهتر منتقل می شوند.

 

برای خرید شرکت آماده رتبه شرکت را در نظر بگیرید.

از خرید شرکت هایی که سالیان طولانی از فعالیت آن ها می گذرد، اما رتبه ای به دست نیاورده اند خودداری کنید مگر اینکه بتوانید یکی از این شرکت ها را با قیمت پایین خریداری نمایید. معمولا خرید این شرکت ها ریسک بالایی دارد و بهتر است با اخذ شروط قانونی مبادرت به خرید آن ها نمایید.

میزان کارکرد شرکت چقدر است؟

معمولا هر شرکت دارای تجهیزات و امکاناتی است که به علت استفاده مکرر دچار استهلاک می شوند. تا زمانی که از ارزش واقعی تجهیزات موجود آگاه نشده اید در خصوص تعیین قیمت توافق نکنید. تجهیزات موجود نقش بسزایی در میزان کارایی خواهند داشت.

کد اقتصادی شرکت را بررسی کنید.

هر شرکت تجاری که می خواهد به صورت قانونی مبادرت به فعالیت اقتصادی نماید دارای یک کد مخصوص است که با عنوان کد اقتصادی شناخته می شود. شرکت ها برای دریافت این کد باید مراحل خاصی را سپری نمایند و هزینه های مرتبط را پرداخت کنند. عدم وجود این کد در پرونده شرکت از ارزش و اعتبار آن به شدت می کاهد.

بدهی های مالیاتی را برای خرید شرکت آماده بسنجید

این مورد آخرین گزینه ای است که پیشنهاد می کنیم قبل از توافق بر سر قیمت شرکت آماده آن را بررسی کنید. بدهی های مالیاتی برخی از شرکت ها به قدری زیاد است که می تواند قیمت نهایی را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین پیش از خرید شرکت آماده بررسی کنید که آیا به اداره مالیات بدهی دارد یا خیر؟ اگر دارای بدهی بود حتما آن را از قیمت نهایی شرکت آماده کسر کنید.

باتوجه به اینکه تمامی موارد مذکور در تعیین قیمت شرکت آماده دخیل هستند بنابراین نمی توان هیچ گونه حداقل یا حداکثری برای قیمت شرکت های آماده تعیین نمود. هر شرکت به صورت جداگانه بررسی می شود و قیمت گذاری می گردد.

موسسه راه روشن دارای کارشناسان خرید و فروش شرکت های آماده است که قبل از هرکاری می توانید به صورت رایگان مشاوره دریافت کنید.

 
خرید شرکت آماده
فروش شرکت آماده
قیمت شرکت آماده
 

برای درخواست ثبت شرکت فرم زیر را تکمیل کنید

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید