شرکت ثبت شرکت در غرب تهران

این روز ها کسانی که به دنبال شروع کسب و کار حقوقی خود هستند اسم مراکز ثبت شرکت بسیاری را شنیده باشند.

معمولا این موسسات دارای یک شعبه هستند و تعداد اندکی از آنها شعب دیگری در شهر تهران و دیگر شهرستان ها هستند. استان تهران به عنوان پایتخت ایران بسیاری از این مراکز را در خود جای داده است.اما رسالت و هدف این موسسات چیست؟

اهداف موسسات ثبتی

 

ثبت شرکت

یکی از مهمترین هدف ها برای ثبت شرکت برخورداری از مزایای ثبت شرکت می باشد. اما اینکه چه مزایایی برای ثبت شرکت وجود دارد.

۱) اعتبار بخشی: به موجب ثبت شرکت فعالیت قانونی و رسمی در قالب شخصیت حقوقی شکل می گیرد. از این رو سایر شرکت ها و اشخاص حقیقی دیگر بیشتر تمایل به همکاری با اشخاصی دارند که فعالیت رسمی و قانونی دارند از این رو ثبت شرکت به کسب و کار شما اعتبار می بخشد.

۲) امتیاز های قانونی: امتیاز قانونی که با ثبت شرکت ایجاد می شود داشتن اسناد و مدارک معتبر مورد قبول دادگاه های ایران است. از این رو اگر اختلاف در بین شرکاء پیش بیاید مدارک و اسناد موجود ثبتی در دادگاه به رسمیت شناخته می شود و از طرف دیگر نیز اگر در برابر اشخاص ثالث برای شرکت مسئله قانونی ایجاد شود می تواند به موجب شخصیت حقوقی شرکت مسئولیت بین اعضاء تقسیم می شود. از دیگر امتیاز قانونی ثبت شرکت این است که اگر اعضاء به هر دلیلی اوراق و اسناد شرکتی را از دست ندهند می توانند بر اساس رونوشتی که در اداره ثبت شرکت ها می باشد درخواست صدور اوراق جدید نمایند.

۳) اخذ تسهیلات بانکی: دریافت هر نوع وام و تسهیلات بانکی برای شرکت ها به موجب رشد چرخه اقتصاد کشور به اشخاص حقوقی اهدا می شود. بنابراین به موجب ثبت شرکت می توانید از امتیاز دریافت تسهیلاتی که بانک ها برای اشخاص حقوقی در نظر می گیرند استفاده نمایید.

۴) شرکت در مناقصه و مزایده: یکی از اقداماتی که به موجب ثبت شرکت می توانید داشته باشید و اشخاص حقیقی نمی توانند به آن ورود پیدا کنند مشارکت در مناقصه یا مزایده است. خیلی از اشخاص نیز هدف ثبت شرکت را مشارکت در انواع مناقصات و مزایدات اعلام می کنند. بنابراین با ثبت شرکت می توانید در تمام مناقصات دولتی و غیر دولتی و حتی بین المللی نیز شرکت نمایید. این امکان برای اشخاص حقیقی وجود ندارد.

۵) توسعه مبادلات بین المللی: یکی دیگر از امتیاز هایی که به موجب ثبت شرکت برای کسب و کارتان ایجاد می شود همکاری و انجام مبادلات و حتی اخذ نمایندگی از شرکت های خارجی می باشد.

همکاری با کشور های خارجی از اینکه برای کشور ارز آوری دارد. همکاری با شرکت های خارجی و اخذ نمایندگی تنها در قالب شخصیت حقوقی ممکن می باشد.

مواردی که اعلام شد امتیاز هایی است که افراد اصولا با این هدف اقدام به ثبت شرکت می کنند که بتوانند از این امتیاز ها استفاده نمایند در کنار این امتیاز ها برخی معایبی نیز در اکثر مقالات به آن اشاره شده است.

مانند امور مالیاتی شرکت ها. در هر حالی که پرداخت مالیات برای تمام اقشار جامعه الزامی است و شرکت ها نیز از این امر مستثنی نیستند.

بنابراین عنوان مالیات به عنوان معایب شرکت اصلا معقولانه به نظر نمی رسد. قوانین ثبتی شرکت تنها ضعفی که دارند به دلیل آن دارد.

– ثبت برند

برند مانند هویت هر کسب و کار و محصولی است که همواره باید قانونی به ثبت برسد. این وظیفه به عهده موسسات ثبتی می باشد که تمامی مراحل آن از استعلام قابل ثبت شدن تا مرحله منتشر شدن روزنامه توسط این موسسات انجام می شود.

– انجام امور مالیاتی مربوط به شرکتها

مهم ترین مزایای استفاده از این مشاوره، افزایش آگاهی صاحبان مشاغل و اشخاص حقوقی و حقیقی نسبت به آخرین قوانین مالیاتی و بخشنامه های سازمان امور مالیاتی و چگونگی انجام روند پرداخت مالیات و امور مالی مرتبط با کسب و کارشان می باشد. آگاهی از قوانینی که در این زمینه وجود دارد باعث می شوید تا بتوان فعالیت قانونی را به گونه ای ادامه داد که متضرر نشد؛ زیرا معمولا بسیاری از جرایم پیش آمده به دلیل نا آگاهی از قوانین مربوطه می باشد.

– دریافت ایران کد، ایزو، کارت بازرگانی، مجوز تاسیس و …

سایر خدمات دولتی و مربوط به کسب و کار شامل ایزو، ایران کد، کارت بازرگانی، ایزو، طرح صنعتی، ثبت اختراع و … توسط موسسات ثبتی انجام می شود.

نتیجه گیری

در این مقاله به وظایف موسسات خدمات ثبتی اشاره شد. این موسسات اکثرا دارای مجوز هستند و رضایت مشتریان برای آنها مهم است. تعدادی از موسسات ثبتی نیز مشتریان خود را گمراه کرده و از آنها سوء استفاده مالی می کنند.

موسسه تدبیر زمان راه روشن دارای شماره شناسه ملی ۱۴۰۰۸۷۳۷۳۹۴ دارای مجوز های لازم از سازمان ثبت شرکتها می باشد. این موسسه بالغ بر ۶ سال فعالیت در امور خدمات ثبت شرکت و برند و دیگر خدمات مربوطه می باشد. کارشناسان این مجموعه ۱۵ نفر در قسمت ثبت شرکت و ۳ نفر در قسمت طراحی لوگو و سایت هستند. بسیاری از اقدامات این موسسه هم اکنون تبدیل به بزرگترین شرکت های ایران در حوزه خود شده اند.

موسسه راه روشن در منطقه غرب تهران، بالاتر از فلکه دوم صادقیه واقع شده است و که از لحاظ دسترسی محلی، امتیاز مطلوبی دارد. این موسسه تمامی خدمات مربوط به تهران، البرز و دیگر استان ها را انجام می دهد.

مشاوران راه روشن هیچ هزینه ای بابت مشاوره از مشتریان دریافت نمی کنند.

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید