قوانین جدید ثبت شرکت در سال جدید

با فرا رسیدن سال جدید و تغییر بعضی از قوانین در هر سال بر حسب تجربه امسال هم به احتمال زیاد شاهد برخی از این تغییرات باشیم. در این مقاله قصد داریم تمامی احتمالات در مورد قوانین ثبت شرکتها را مورد بررسی قرار دهیم:

تغییرات مدارک ثبت شرکت در سال 1401

 

پیش از آغاز فرایند بهتر است مدارک مورد نیاز اعم از تصمیم در مورد نام شرکت (۵ انتخاب)، موضوع و فعالیت شرکت، آدرس و محل کار شرکت (همراه با کدپستی) و سرمایه اولیه را فراهم نمایید.

حداقل اعضا برای ثبت یک شرکت دو نفر می باشد و یک نفر به تنهایی قادر به انجام نمی باشد .

جهت شرکت در مناقصات و گرفتن پروژه هایی که کارفرمای آنها دولتی می باشد شخص حقیقی قادر به اخذ مناقصه نمی باشد و حتما باید تحت عنوان شرکت یا شخص حقوقی شرکت کنند . اغلب عنوان های افتتاح شرکت ، شرکت سهامی خاص ، شرکت با مسئولیت محدود و شرکت دانش بنیان میباشد .

احتمال وقوع تغییرات در قسمت مدارک مورد نیاز با توجه به قانون تسهیل، بسیار پایین می باشد. با اینکه هرساله شاهد تغییرات روند و مدارک در این زمینه بودیم ولی در سال 1401 میزان این تغییرات نزدیک به صفر می باشد.

 

تغییرات هزینه های ثبت شرکت در سال 1401

 

هزینه ثبت شرکت به طور کلی به دو قسمت تقسیم می شوند. قسمت اول مربوط به هزینه های دولتی و قسمت دوم مربوط به حق الزحمه کارشناس ثبتی می باشد. در سال 1401 احتمال تغییر این هزینه بسیار زیاد است.

در نظر داشته باشید در سال بعدی حقوق کارمندان و بعضی از هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد که این امر در افزایش هزینه ثبت شرکت تاثیرگذار است. هزینه های دولتی نیمی از هزینه ثبت شرکت را تشکیل می دهد ولی مابقی آن در موسسه راه روشن ثابت خواهد ماند. در سال 1401 موسسه راه روشن هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهد داشت و هزینه دستمزد کارشناسان افزایش نمی یابد و فقط افزایش احتمالی برای هزینه های دولتی می باشد.

تغییرات موضوع و اساسنامه شرکت در سال 1401

 

موضوع شرکت یا موسسه و ماده های اساسنامه سال هاست که تغییری نداشته اند و در سال 1401 نیز احتمال تغییر آن ها نمی رود، اما در نظر داشته باشید همه این ها ممکن است نیز دچار تغییرات شوند که وجود کارشناس ثبتی در حین انجام کار، خطای به وجود آمده را از بین می برد.

نتیجه گیری

تمامی موارد ذکر شده احتمالاتی است که امکان وقوع آنها بسیار زیاد است و باید قبل از ایجاد این تغییرات در سال آینده، آمادگی روبرویی با آن را داشته باشید. موسسه راه روشن دارای کارشناسان ثبتی مجرب در زمینه ثبت شرکت و تغییرات می باشد که همین امر می تواند اطمینان شما را برای انجام امور ثبتی جلب نماید.

 

 

اگه این نوشته مفید بود براتون امتیاز بدین
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید