قیمت گذاری شرکت

قیمت گذاری شرکت

هر صاحب کسب و کار به فروش شرکت خود و یا او قادر است از درک درستی از ریاضی پایه پشت خریداری و متغیرهای که درایو ارزیابی از یک شرکت بهره مند می گردند.
بیایید در یک نمونه سریع بنگرید تا ببینید چگونه یک صندوق خریداری ارزش در شرکت شما و شما چه می توانید انجام دهید به این یک سرمایه گذاری جذاب برای سرمایه گذار که را تحت نظر می گیرد.

در اینجا پنج چیز یک خریدار که باید در نظر بگیرد در زمانی انجام محاسبات ریاضی در شرکت  عبارتند از:
۱. مختلف از EBITDA
سرمایه گذار فکر می کند از ارزش شرکت خود را برای یک چند از EBITDA. آنها با توجه به آنچه که در جریان آینده جریان های نقدی از شرکت شما ارزش دارد. یک راه ساده برای درباره ارزش شرکت شما فکر می کنم، در این چارچوب، این بوده که تخصیص جریان نقدی سالیانه خود را چند. در این نمونه، اجازه دهید بگویم یک خریدار فکر می کند شرکت خود را به ارزش ۵ مرتبه EBITDA هم اکنون  است، و یا $ ۲ میلیون.
۲. رشد  درآمد
شرکت شما به خوبی در طول زمان رشد نموده، اما سرمایه گذار به احتمال قوی یک سناریوی که در آن است که رشد کاملا به عنوان سریع نبوده در نظر بگیرند. در این مورد، بدیهی است یک ترکیبی نرخ رشد سالانه ۵ درصد، درآمد خود را از ۴ میلیون به $۵.۲ میلیون دلار در طول پنج سال آتی رشد می کنند.

۳.حاشیه EBITDA
بیایید جواب  EBITDA خود را تقسیم بر درآمد خود را حاشیه EBITDA خود را. هم اکنون، آن ۱۰ درصد می باشد. از آنجا که شرکت شما برای متعددی از EBITDA ارزش، در حال رشد EBITDA توسط هر درآمد زیاد شده یا افزایش حاشیه EBITDA خود را بسیار ارزشمند می کند. بیایید فرض کنیم شما توانایی شرکت خود را کمی کارآمد تر در طول زمان، به طوری EBITDA صعود حاشیه خود را به ۱۲ درصد تا آخر سال پنج سال، بازده EBITDA از ۶۱۰.۰۰۰ $.
۴. مقدار اهرم
سرمایه گذار می باشد به احتمال قوی به استفاده از بدهی برای خرید شرکت شما، به عنوان شرکت می باشد جریان پول نقد خوب می باشد و می تواند که بدهی جدید سرویس.  فرض کنیم سرمایه گذار نصفی از قیمت خرید از شرکت شما تامین مالی – $ ۱ میلیون از قیمت خرید در مجموع ۲ میلیون $.
۵. مالکیت
در نهایت، شما و سرمایه گذار خود را احتیاج به بحث چه مقدار از شرکت آنها در واقع از خرید. اگر آنها ۸۰ درصد از شرکت شما خرید و شرکت شما بوده که در $ ۲ میلیون ارزش، آنها به شما یک بررسی برای $ ۲ میلیون. آنها از شما خواهد به رول بیشتر از ۲۰ درصد از سهام نیز، پس شما خواهد ۲۰۰،۰۰۰ $ به این شرکت قرار داده (و آنها ۸۰۰،۰۰۰ $ سرمایه گذاری می کند، با سایر $ ۱ میلیون بودن بدهی). یکی دیگر از راه فکر است که سرمایه گذار اقدام به خرید $۱۰۰ از شرکت شما، و شما از خرید $۲۰  تماس در شرایط برابر که سرمایه گذار باشد.

امتیاز شما به این مقاله post
پیشنهاد ما برای مطالعه:  تفاوت ثبت برند حقیقی و حقوقی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *