معتبر بودن یک شرکت را از کجا بفهمیم؟

سالانه ما با بسیاری از شرکت های کوچک و بزرگ برای انجام امور زندگی همکاری میکنیم. به عنوان مثال برای امور نظافتی با شرکت های خدماتی، برای امور دولتی و شرکتی با موسسات ثبتی و … ارتباط مستقیم داریم.

مشکل اصلی وقتی آغاز می شود که هنگام کار با بعضی از این شرکت ها یا موسسات متحمل ضرر مالی یا معنوی شوید. در این حالت است که نسبت به اعتبار تمامی شرکت ها دچار شک می شوید. حالا برای تشخیص معتبر بودن یک شرکت یا موسسه چه باید کرد؟

تشخیص اعتبار یک شرکت یا موسسه

برای تشخیص اعتبار یک شرکت یا موسسه اولین راه دانستن نام کامل یا شماره ثبت و شناسه ملی آن است.

در صورت وجود نداشتن هر یک از این ها می توان بوسیله نام و نام خانوادگی مدیر عامل به آن رسید و پس از بدست آوردن شماره ثبت یا شماره ملی نسبت به استعلام آن اقدام نمود، با داشتن این موارد و مراجعه به سامانه استعلام اشخاص حقوقی به آدرس https://ilenc.ssaa.ir/ نسبت استعلام آن اقدام نمایید، اگر شرکت یا موسسه جزء اسامی ثبت شده باشد تمامی اطلاعات شرکت و سهامداران به نمایش در خواهد آمد.

باید به زمان تاسیس شرکت توجه کرد و اطلاعاتی مانند اسامی سهامداران و نوع شرکت توجه نمود تا در صورت بروز هرگونه مشکل از مراجع قضایی پیگیری لازم انجام شود.

آیا داشتن شماره ثبت و شناسه ملی برای اعتبار یک شرکت کافی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفته شود که بسیاری از شرکت ها هستند که فقط ثبت شرکت انجام می دهند که به کار خود جنبه ی قانونی دهند و در پس آن اقدام به کلاهبرداری نمایند؛ اینگونه شرکت ها کاغذی هستند و دارای اعتبار خاصی نیستند و هنگام مشخص نمودن سهام اولیه، کمترین مقدار را تعیین کرده اند.

راه های دیگر معتبر بودن شرکت یا موسسه

  • شرکت ها دارای سایت معتبر باشند
  • سایت های آنان حتی المقدور دارای ای نماد(نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کار) باشد.
  • دارای سابقه کاری چند ساله باشند.
  • مشتریان آنان از آنها رضایت کافی داشته باشد.
  • در هر زمانی پاسخگو باشند و توجه آنان فقط برای دریافت وجه نباشد.
  • پیگیر و دلسوز کار شما باشند.
  • برند آنان به ثبت رسیده باشد و دارای اعتبار باشد.
  • و …

برای استعلام موسسه ثبتی راه روشن با نام تدبیر زمان راه روشن و شناسه ملی 14008737394 می توانید از معتبر بودن این موسسه ثبتی مطمئن شوید.

کارشناسان ما پاسخگوی شما در تمامی موارد برای رفع ابهام اعتبار و مقایسه خدمات و قیمت ها هستند.

 

 

1/5 - (1 امتیاز)
برای مشاوره رایگان تماس بگیرید