نحوه دریافت مجوز تاسیسات گردشگری

در روز هایی که کرونا کمرنگ تر از قبل شده است روند رشد درخواست های ایجاد رستوران و سفره خانه شدت گرفته است. این در حالی است که گرفتن این نوع مجوز ها ظاهراً امری دشوار است اما باید بدانید گرفتن این مجوز هم مراحلی دارد که اگر آشنا باشید، راه آسانتری در پیش دارید:

دریافت موافقت اصولی (سفره خانه ها و مجتمع های پذیرایی)

 

برای احداث یا ایجاد سفره خانه یا مجتمع های پذیرایی ابتدا باید مجوز موافقت اصولی اولیه را دریافت کنید. به این منظور می بایست مدارک هویتی، طرح توجیهی، مدارک مکان و سایر ملزومات را آماده و پس از ارائه به سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مربوطه، همه ی این مدارک را در سامانه سما بارگذاری نمایید.

در این سامانه پس از ثبت نام و ورود باید در قسمت خدمات، گزینه ی صدور مجوز موافقت اصولی اولیه را زده و در فیلد باز شده مدارک خواسته شده را بارگذاری نمایید. توجه داشته باشید که سامانه در ۳ مرحله و پس از چند روز مدارکی مانند فرم اعتبار سنجی، تعهدنامه محضری و جدول زمانبندی و … را برای بارگذاری می خواهد.

دریافت پروانه بهره برداری سازمان میراث فرهنگی

 

پس از دریافت موافقت اولیه که دارای یک سال اعتبار است و احداث بنا و تکمیل آن، می توانید برای پروانه بهره برداری سازمان میراث فرهنگی اقدام کنید. به این منظور با داشتن همان مدارک قبلی به انضمام نرخنامه جدید سازمان، قرارداد استاندارد سازی، مجوز موافقت اصولی و فرم های مربوطه به همراه بیمه آتش سوزی و بیمه مسئولیت مدنی می توانید اقدام نمایید.همچنین تمامی این مدارک نیز باید در سامانه جانا بارگذاری و ارسال به استان شود. پس از تایید اداره نظارت و ارزیابی، مجوز به مرحله چاپ می رسد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  چگونه علامت تجاری خود را به برند تبدیل کنید

کلام آخر

 

همانطور که در توضیحات گفته شد، دریافت مجوز تاسیسات گردشگری کار سختی نیست اما نیاز به تخصص دارد. موسسه راه روشن با کارشناسان خود آماده انجام مراحل صفر تا صد دریافت مجوز پروانه بهره برداری برای سفره خانه ها و رستوران ها می باشد. همچنین می توانید با شماره ۴۴۰۳۹۵۰۰ ۰۲۱ تماس و مشاوره رایگان دریافت کنید.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!