کم هزینه ترین روش برای مهاجرت چیست

یکی از دغدغه های اصلی برای علاقه مندان به زندگی در خارج از کشور، در کنار کیفیت بالای زندگی و برخورداری از امکانات رفاهی، پیدا کردن آسان ترین روش و مهاجرت با هزینه کم برای اقامت است. در این مقاله با معرفی انواع روش های مهاجرت، با کم هزینه ترین راه برای مهاجرت آشنا خواهیم شد. همچنین راهکارهایی برای مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه به کشورهای مطرح اتحادیه اروپا همچون آلمان، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و … در اختیارتان خواهیم گذاشت.

در بخش انتهایی مقاله به شرایط انواع روش های موجود برای مهاجرت کم هزینه به آلمان، به عنوان یکی از کم هزینه ترین و پرطرفدارین مقاصد مهاجرتی برای ایرانیان اشاره می کنیم و جزئیات هر روش را بررسی خواهیم کرد.

۱. کم هزینه ترین راه برای مهاجرت چیست؟

قبل از نامگذاری کم هزینه ترین و سریع ترین راه برای مهاجرت، باید بدانیم که اصلا از چه طریق و روشی می خواهیم اقدام کنیم. روش های مختلفی برای مهاجرت و رفتن به اروپا با توجه به اهداف هر فرد وجود دارد. راههای مهاجرت به اروپا به مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری و اخذ اقامت (با سرمایه گذاری و بدون سرمایه گذاری) تقسیم می شود.

۲. آسانترین کشورها برای مهاجرت به اروپا کدامند؟

با توجه به اینکه با در نظر گرفتن شرایط مهاجرت به اروپا، برای کدام نوع ویزا می توانید اقدام کنید، ممکن است نام آسانترین کشورها برای مهاجرت نیز برایتان تغییر کند. در این بین اغلب افراد اخذ ویزای کار را یکی از روش های کم هزینه برای مهاجرت به کشور های اروپایی می دانند.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ثبت شرکت در قشم

در صورتیکه تجربه کاری ندارید و در سن تحصیل هستید، آسانترین کشور برای مهاجرت را باید در میان گزینه های مهاجرت تحصیلی انتخاب کنید.

اگر بازنشست یا مدیر و تاجر هستید باید به سراغ روش های سرمایه گذاری و کم هزینه ترین کشور برای اخذ اقامت بروید. روش هایی که به این گروه توصیه می شود شامل:

  • اقامت از طریق تمکن مالی
  • اقامت از طریق ثبت شرکت یا کارآفرینی
  • اقامت از طریق خرید ملک
  • اقامت سرمایه گذاری یا خرید سهام و … .

با توحه به آنچه شرح داده شد و روش های مختلفی که برای مهاجرت معرفی کردیم، براساس آمار لیست آسانترین کشورها برای مهاجرت به اروپا را می توان به این ترتیب رتبه بندی کرد:

  1. آلمان
  2. اتریش
  3. سوئد
  4. دانمارک
  5. بلژیک
  6. اسلواکی
مهاجرت به اروپا با کمترین هزینه
Subway-line-at-the-DonauCity-highrise-district-in-Vienna,-Austria

مهاجرت و دریافت اقامت آلمان

آلمان پرجمعیت ترین کشور در اتحادیه اروپاست. این کشور به دلیل رشد بالای اقتصادی، درآمدهای بالا، قوانین کار تدوین شده به نفع کارگر و همچنین اعمال شرایط برای تحصیل بدون هزینه، همواره در لیست محبوب ترین و کم هزینه ترین کشورها برای مهاجرت قرار دارد.

در میان شهرهای مختلف آلمان، هامبورگ با رعایت استانداردهای زندگی در سطوح بالا یکی از محبوب ترین مقاصد برای اسکان مهاجرین است.

مهاجرت و دریافت اقامت اتریش

یکی از روش های رایج برای دریافت اقامت اتریش، تمکن مالی است. برای اخذ این نوع از اقامت متقاضی باید اسنادی از دارایی های نقدی خود به ارزش ۴۰.۰۰۰ یورو برای خود و هر فرد بالای ۱۸ سال و مبلغ ۱۰.۰۰۰ یورو برای الحاق هر قرد زیر ۱۸ سال که از اعضای خانواده وی باشند، به سفارت کشور اتریش ارائه دهد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  خدمات ثبت شرکت

توجه داشته باشید که این مبلغ باید در یک بانک بین المللی یا در یک حساب بانکی در کشور اتریش وجود داشته باشد.

با ارائه این اسناد، شما نشان خواهید که توانایی مالی کافی برای تامین هزینه های روزانه، برای زندگی در اتریش، در مدت یک سال را خواهید داشت.

دیگر مدارک مورد نیاز:

  • بیمه درمانی با پوشش کامل.
  • ارائه مدرک A1 زبان آلمانی.

اما اگر قصد دارید یا روش ثبت شرکت اقامت اتریش را اخذ کنید، به عنوان یک مدیر باید برنامه ای برای ثبت شرکت ارائه دهید. همچنین در ازای ثبت شرکت در اتریش باید حقوقی معادل ۲.۵۰۰ یورو در ماه داشته باشید.

با اخذ اقامت اتریش، بدون نیاز به ویزا می توانید به سایر کشورهای حوزه شنگن سفر کنید.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!