ثبت شرکت یعنی چی

برای شروع کاری ابتدا باید از قوانین آن آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم به بهترین نحو آن را آغاز کنیم. برای شروع به حقوقی شدن یا به اصطلاح ثبت شرکت باید چگونگی و ماهیت این کلمه را متوجه شویم.

ثبت شرکت چیست؟

به تبدیل شخص یا فرد حقیقی و منفرد به یک مجموعه ۲ یا ۳ یا چند نفره حقوقی، ثبت شرکت می گویند. واژه شرکت از شراکت ریشه گرفته است که این یعنی فردیت خیلی کمتر است در آن و به ثبت رساندن شرکت باعث اعتبار بخشیدن به فردیت انسان ها می شود.

انواع شرکت گوناگون است که شامل مسئولیت محدود، سهامی خاص، تضامنی، تعاونی و … میشود.

نکته:  توجه داشته باشید موسسه نوع دیگر شرکت است که در آن فعالیت تجاری صورت نمی گیرد و اهداف آن عموماً خدماتی یا عام المنفعه می باشد.

مزایای ثبت شرکت

ثبت شرکت در ایران مزایای بسیاری دارد که در ادامه به آن می پردازیم اما مسئله ای که اکثراً نگران آن هستند، مالیات شرکت می باشد. توجه داشته باشید که همه کسب و کار ها باید مالیات پرداخت کنند و شرکت ها نیز از این امر مستثنی نیستند. مالیات شرکت ها نیز منطقی بوده و می توان با مشاوره با یک حسابدار ماهر میزان آن را کمتر هم نمود.

مزایای ثبت شرکت شامل:

  • معتبر شدن نسبت به شخص حقیقی
  • شفافیت مالیاتی
  • تقسیم امور بین اشخاص
  • مورد اعتماد بودن توسط ارگان های دولتی
  • دارای آدرس ثبت شده
پیشنهاد ما برای مطالعه:  ثبت شرکت بازرگانی

مراحل ثبت شرکت

 

ابتدا برای انجام ثبت شرکت باید مدارک هویتی مدیر عامل و دیگر اعضاء برای ثبت در سامانه محیا شود. در قدم بعدی باید آدرس مکان به همراه کد پستی برای انجام ثبت شرکت لازم است. برای تکمیل اطلاعات در سامانه توسط فرد دانش یا موسسه ثبتی انجام و مدارک خواسته شده بارگذاری می شود.

 

نتیجه گیری

تمامی موارد بالا به آسانی در موسسه راه روشن به صورت کامل و با دقت تمام انجام شده و پس از آگهی شدن روزنامه رسمی، شرکت شما ثبت خواهد شد.

 

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!