موسسه تجاری چیست؟

موسسه تجاری

تفاوت شرکت و موسسه در فعالیت تجاری آن می باشد و تفاوت آن در انجام امور تجاری در آن است. شرکتهای تجاری دارای فعالیت تجاری و شرکتهای غیر تجاری بدون فعالیت اقتصادی هستند. اما در مورد موسسات نیز به این گونه است؟ آیا موسسه تجاری و موسسه غیر تجاری داریم؟ پاسخ به این سوالات مستلزم مطالعه این مقاله می باشد:

موسسه غیر تجاری

 

هر گاه، چند شریک بخواهند برای فعالیت غیر تجاری خود نظیر فعالیت های خدماتی و مشاوره ای شرکتی را ثبت کنند، باید آن را به عنوان موسسه غیر تجاری به ثبت برسانند. در واقع موسسات غیر تجاری به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول: هدف اصلی این نوع موسسات غیر تجاری مثل موسسات خیریه جذب منافع مالی و تقسیم آن بین اعضاء نمی باشد.

دسته دوم: هدف اصلی این نوع موسسات غیر تجاری مثل موسسات علمی و فنی و موسسات زبان جذب منافع مالی و تقسیم آن بین اعضاء می باشد.

 

مدارک لازم برای ثبت موسسه غیر تجاری

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی کلیه اعضای هیئت مدیره، موسسین، سهامداران، و بازرسین
  2. تکمیل مفاد قرارداد (آدرس محل شرکت و محل سکونت، کد پستی، سرمایه شرکت، لیست اعضا و سهامداران، درصد سهام و سهم الشرکه و سمت ها، موضوع فعالیت، لیست اسامی (حداقل ۵ مورد اسم ۳ سیلاب خاص))
  3. امضا جهت تأیید اوراق شرکت
پیشنهاد ما برای مطالعه:  فعالیت اقتصادی در دوران بعد از کرونا

مراحل ثبت موسسه غیر تجاری

مرحله اول:


عقد قرارداد

شما می توانید قرارداد “ثبت موسسه غیر تجاری” خود را به صورت تلفنی، حضوری، و آنلاین منعقد نمایید.

مرحله دوم:


تکمیل مدارک

جهت انجام سریع و به موقع ثبت شرکت خود لازم است مدارک مورد نیاز را در کوتاه ترین زمان تکمیل و به کارشناسان تکمیل مدارک تحویل دهید.

مرحله سوم


تأیید نام

در این مرحله، نام های پیشنهادی شما (با رعایت اولویت) به اداره مربوطه ارسال شده و چنانچه مطابق با شرایط زیر باشد، نامی برای شرکت شما تأیید می شود. چنانچه در انتخاب نام موسسه نیاز به مشاوره دارید، می توانید با مشاوران ثبت ملاصدرا تماس حاصل فرمایید.

نکات انتخاب نام 

نام های منتخب برای شرکت باید:

الف– خارجی نباشد.

ب- سابقه ثبت نداشته باشند.

پ- دارای معنا ومفهوم باشند.

ت- بافرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشند.

پس از انتخاب نام هایی برای شرکت، به واحد تعیین نام اداره ثبت شرکت ها مراجعه و مسئول مربوطه با بررسی آن ها، یکی را انتخاب می نماید. سپس، نام تعیین شده را روی برگه اظهارنامه قید نموده و در این واحد ثبت می گردد.

 

مرحله چهارم


امضای اوراق

در این مرحله، می بایست تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید گردند.

مرحله پنجم


تشکیل پرونده

مدارک توسط کارشناسان جهت تشکیل پرونده به اداره مربوطه تحویل و در دبیرخانه ثبت می شود.

مرحله ششم


کارشناسی

کارشناس اداره ثبت با توجه به مدارک ارسالی موجود، پرونده را کارشناسی و اعلام نظر می کند. در صورت اخطار احتمالی، پرونده مجدد از سوی کارشناسان رفع نقص می شود.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ثبت سازمان‌های نظام مهندسی به عنوان شرکت غیرقانونی است

مرحله هفتم:


تحویل اسناد شرکت

پس از ثبت شرکت، به کارشناسان تحویل مدارک مراجعه و تقاضانامه، شرکت نامه، اساسنامه، صورت جلسه هیئت مدیره، و آگهی تأسیس را دریافت می نماید.

موسسه تجاری وجود دارد؟

آیا موسسه حالت تجاری دارد؟

در جواب به این سوال باید گفت که موسسات فقط هدف غیر تجاری دارند و اگر هدف تجاری باشد تبدیل به شرکت تجاری می شوند. موسسه راه روشن نیز در حوزه خدمات ثبتی فعالیت دارد و عموما فعالیت های خدماتی جزء فعالیت های تجاری محسوب نمی شوند. در نظر داشته باشید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ثبت شرکت می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!

Call Now Button