موسسه ثبت راه روشن

موسسه ثبت راه روشن


ثبت کردن شرکت در سال ۱۴۰۱ مقداری راحت تر شده است. اما با توجه به حساسیت های ثبت شرکت بایستی مراحلی طی شود که هیچ مشکلی در انجام آن نباشد.

حالا هریک از این مراحل را به اختصار توضیح می دهیم:

۱- تهیه مدارک:

در این مرحله سامانه ثبت شرکت از شما کپی کارت ملی و شناسنامه (سوء پیشینه) برای شروع کار شرکت می خواهد.

نکته: ابتدا بایست نوع شرکت و نوع فعالیت آن را مشخص کنید.

۲-انتخاب نام:

پس از تکمیل مدارک سامانه از شما ۵ اسم پیشنهای درخواست می کند که باید به ترتیب اولویت شما از شماره یک تا پنج جایگذاری شود.

نکته: اسامی باید از سه سیلاب و به بالا تشکیل شده باشند و در آنها اسامی عام نباشد.

۳-تنظیم مدارک شرکت:

این مرحله دارای حساسیت بیشتری نسبت به دیگر مراحل است. به نحوی که یک اشتباه در آن ممکن است باعث برگشت کل کار و هزینه اضافی شود.

کارشناسان ما در راه روشن کارهای تنظیم شرکت نامه و اساسنامه و دیگر مدارک را بر اساس نوع شرکت بر عهده می گیرند.

نکته: مهم ترین مبحث برای ثبت کردن شرکت،موضوع آن است. پس اهمیت دادن به آن اولویت کارشناسان ما می باشد.

بعضی از فعالیت ها بسته به نوع موضوع شرکت باید مجوز کسب کنند مانند شرکت های بیمه ای و نفتی.

پس توجه داشته باشید حتما مدارک شما توسط کارشناس ثبتی تکمیل شود.

۴-امضاء مدارک ثبتی:

همه این مدارک باید توسط مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره رویت شود و پس از تایید درست بودن مشخصات،تمام برگه ها در ۲ سری امضاء شود.

۵-ارسال مدارک به اداره ثبت:

پس از این کار وکلا و کارشناسان ما مدارک را به اداره ثبت ارسال می کنند و هر روز تایید یا عدم تایید آن را پیگیری می کنند.

۶-دریافت آگهی:

پس از تایید نهایی اداره ثبت شرکت ها، آگهی شرکت منتشر می شود. از این مرحله به بعد کارشناسان راه روشن روزنامه رسمی و آگهی ثبتی شما را از اداره دریافت می کنند و تحویل شما می دهند.

طی این ۶ مرحله شرکت شما ثبت می شود و دیگر به مراجعات مکرر شما به اداره ثبت شرکتها نیست.

نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر

 

از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار و با انتخاب گزینه صدور مجوز بوده و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر، اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره نامه و پرداخت هزینه ابطال تمبر مالیاتی، نیز از مهم ترین شرایط تاسیس و مدارک لازم برای دریافت این مجوز می باشد.

برای مشاوره نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر

 

امروزه، بر خلاف گذشته، افرادی که قصد راه اندازی یک کسب و کار جدید را داشته، پیش از هرگونه اقدام برای آغاز کسب و کار خود، باید برای دریافت مجوز از مراکز مربوطه اقدام نمایند. پروانه کسب، جواز تاسیس و موافقت های اصولی، از جمله این مجوزها می باشند.

متقاضیان تاسیس هتل و مهمانپذیر، نیز از قاعده فوق، استثنا نبوده و پیش ازهرگونه اقدام برای افتتاح مرکز اقامتی خود، باید برای دریافت مجوز مورد نظر خود اقدام نمایند و بدین منظور، با نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر و شرایط تاسیس آن، آشنا باشند؛ در غیر این صورت، نه تنها از ادامه کار آنها جلوگیری به عمل آمده، بلکه مشمول جریمه های متعدد و گاه سنگین دولتی نیز خواهند شد.

به همین دلیل، در این مقاله، ابتدا به این سوال، پاسخ می دهیم که شرایط دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، چیست؟ و سپس در ادامه، مدارک، زمان صدور و مدت اعتبار و نحوه دریافت این مجوز را بررسی خواهیم کرد. همچنین در پایان، به توضیح شرایط تاسیس و مدارک اختصاصی برای دریافت مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری، هتل آپارتمان و زائرسرا خواهیم پرداخت.

 

شرایط دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر

 دریافت مجوز هر یک از فعالیت های شغلی، در کشور ما، نظیر مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای، مستلزم دارا بودن شرایط آن مجوز می باشد. متقاضیان دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر نیز لازم است تا دارای شرایط قانونی مقرر بوده و با نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر و شرایط تاسیس آن، آشنا باشند. به همین دلیل، در این بخش، به توضیح شرایط دریافت مجوز هتل و مهمان پذیر پرداخته که شامل موارد زیر می باشد:

پیشنهاد ما برای مطالعه:  تفاوت موسسه انتفاعی و غیرانتفاعی

برای دریافت مجوز هتل و موافقت اصولی آن، متقاضیان باید دارای شرایط مقرر قانونی باشند. این شرایط، عبارتند از :

متقاضی، باید پروانه بهره برداری موقت شش ماهه را دریافت نماید.

درجه نهایی واحد گردشگری باید تایید شده باشد.

مدیر هتل، معرفی گردد.

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر هتل اخذ شود.

هزینه صدور پروانه بهره برداری هتل واریز گردد.

هزینه ابطال تمبر مالیاتی، پرداخت شده باشد.

تعهد نامه رسمی، مبنی بر ارائه مدارکی که اعتبار آن ها، مستلزم تمدید اعتبار منظم می باشد، از جمله، اجاره نامه، تاییدیه آسانسور، نرخنامه و بیمه نامه ها، ارائه گردد.

نرخنامه واحدهای گردشگری ارائه شود.

دریافت مجوز مهمانپذیر ، نیز همانند دریافت مجوز هتل، مستلزم وجود شرایط تاسیس آن می باشد. شرایط دریافت مجوز مهمان پذیر، برای متقاضیان این مجوز، عبارتند از :

مراحل احراز هویت متقاضی انجام گیرد.

موضوع احداث تاسیسات گردشگری، در اساسنامه قید شود.

اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره ارائه گردد.

محل قرارگیری مهمانپذیر معرفی شود.

دوره خدمت نظام وظیفه، طی شده یا کارت معافیت، ارائه شود.( صرفا در مورد آقایان )

طرح اولیه ارائه گردد.

پس از توضیح شرایط  تاسیس و دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، در بخش های بعد، در مورد زمان صدور و مدت اعتبار این مجوز و نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، صحبت خواهیم کرد. لازم به ذکر است که متقاضیان، برای دریافت مجوز کسب و کار، به روش الکترونیکی، لازم است تا به درگاه ملی مجوزهای کشور سام مراجعه نمایند. به منظور آشنایی با این سامانه و نحوه ثبت درخواست در آن، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

 

زمان صدور و مدت اعتبار مجوز هتل و مهمانپذیر

در بخش قبل، در مورد شرایط تاسیس و شروط دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، توضیح داده و گفتیم ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیر، پروانه بهره برداری موقت شش ماهه، کارت بهداشت و ارائه اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره، از مهم ترین شرایط نحوه دریافت مجوز هتل و مهمان پذیر می باشد. از آنجا که مجوز هتل و مهمانپذیر، مانند سایر مجوزها، دارای زمان صدور و مدت اعتبار مخصوص به خود بوده، در این بخش، به توضیح این موارد می پردازیم.

با توجه به اینکه صدور مجوز هتل و مهمانپذیر، به صورت آنلاین انجام می گیرد، زمان صدور این مجوزها، کوتاه می باشد. با این توضیح که، زمان صدور مجوز هتل، به صورت آنی بوده و و مدت اعتبار این مجوز، ۳۶ ماه است. زمان صدور مجوز مهمان پذیر، ۷ روز کاری بوده و و مدت اعتبار مجوز مذکور، ۱۲ ماه می باشد.

 

 

 

مدارک لازم برای دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر

 

در بخش های قبل، به توضیح زمان صدور و مدت اعتبار مجوز هتل و مهمانپذیر و شرایط تاسیس آن، پرداخته و گفتیم که، در رابطه با نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، زمان صدور مجوز هتل ، به صورت آنی بوده و و مدت اعتبار این مجوز، ۳۶ ماه است. زمان صدور مجوز مهمانپذیر، نیز ۷ روز کاری بوده و و مدت اعتبار مجوز مذکور، ۱۲  ماه می باشد.

 

دریافت مجوز سفره خانه سنتی، از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار، انجام شده و شرایط تاسیس آن، شامل احراز هویت، ارائه طرح اولیه و معرفی موقعیت مکانی آن می باشد.

 

سوال مهم دیگری که در رابطه با شرایط تاسیس و نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، مطرح می گردد، این مساله بوده که مدارک لازم برای دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، چه اسناد و مدارکی می باشد. بنابراین، در این بخش، به معرفی مدارک لازم برای دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر پرداخته که شامل موارد زیر می باشد:

مدارک لازم برای دریافت مجوز هتل، عبارتند از:

کارت مدیر

پروانه بهره برداری موقت شش ماهه

گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری

گواهی عدم سوء پیشینه کیفری مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و شرکاء

رسید پرداختی، بابت هزینه صدور پروانه بهره برداری

رسید پرداختی، بابت هزینه ابطال تمبر مالیاتی

تعهد محضری و رسمی، مبنی بر ارائه مدارکی که اعتبار آن ها، مستلزم تمدید اعتبار منظم می باشد، از جمله، اجاره نامه، تاییدیه آسانسور، نرخنامه و بیمه نامه ها.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  نحوه محاسبه و افزایش سرمایه شرکت

نرخنامه واحدهای گردشگری

مدارک لازم برای دریافت مجوز مهمانپذیر، عبارتند از:

اسناد مالکیت زمین یا اجاره نامه محل مهمان پذیر

نقشه تأیید utm محل اجرای طرح

اساسنامه شرکت که موضوع راه اندازی تاسیسات گردشگری در آن، قید شده باشد.(مختص اشخاص حقوقی)

آگهی ثبت و آخرین تغییرات شرکت (مختص اشخاص حقوقی)

طرح اولیه مهمانپذیر

تاییدیه کمیته فنی سرمایه گذاری، در مورد طرح اولیه

کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم، صرفا برای آقایان

پس از صحبت در مورد مدارک لازم برای دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، در بخش بعد، به بررسی  مراحل و نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر پرداخته و توضیح می دهیم که متقاضیان، برای دریافت مجوز هتل و مهمان پذیر، باید از طریق چه سامانه ای و به چه نحوی اقدام نمایند.

 

نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر

متقاضیان دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، پس از اطمینان از داشتن شرایط تاسیس و فراهم کردن مدارک لازم، باید برای ثبت درخواست، جهت دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، اقدام نمایند. به همین دلیل، لازم است تا این اشخاص، با مراحل و نحوه دریافت این مجوز آشنا شوند. نحوه دریافت مجوز هتل و مهمان پذیر، شامل مراحلی بوده که ضمن راهنمای تصویری زیر، به طور کامل توضیح داده شده است:

در مرحله اول از مراحل نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، آدرس سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور، یعنی g4b.ir، را در مرورگر دستگاه خود جستجو کرده و پس از ورود به صفحه اصلی سایت، مطابق تصویر زیر، بر روی گزینه خدمات کلیک نمایید.

 

در صفحه جدید، در بخش خدمات، بر روی گزینه (گردشگری) کلیک کنید.

 

در این مرحله اول از مراحل نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، بر حسب مکانی که قصد تاسیس آن را دارید، بر روی یکی از دکمه های (هتل یا هتل آپارتمان) یا (مهمان پذیر) کلیک نمایید. ما به عنوان نمونه، بر روی گزینه (هتل یا هتل آپارتمان) کلیک کرده ایم.

 

 

در پایین صفحه، در قسمت (دریافت مجوز هتل)، گزینه (صدور مجوز) را انتخاب کنید.

 

 

در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، پس از کلیک بر روی گزینه صدور مجوز، سامانه مجوزهای کسب و کار، شما را به سایت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، راهنمایی کرده تا مراحل احراز هویت خود را تکمیل نمایید. بدین منظور، کد ملی و تاریخ تولد خود را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه ثبت اطلاعات را بزنید.

 

 

پس از اینکه مراحل احراز هویت خود را در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، به اتمام رساندید، مجددا به سایت مجوزهای کسب و کار، برگردانده می شوید. اکنون، مجددا گزینه (صدور مجوز) را انتخاب کنید. با کلیک بر روی این گزینه، به سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا)، هدایت خواهید شد. این سامانه، با هدف صدور مجوز، برای متقاضیان تاسیسات گردشگری ایجاد شده است. در صفحه اصلی سامانه، به منظور آغاز روند نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، بر روی گزینه ثبت نام تاسیسات گردشگری کلیک نمایید.

 

 

در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، نوع تاسیسات گردشگری مدنظر خود را بر حسب شرایط تاسیس آن، تعیین کرده و پس از وارد کردن ایمیل و عدد تصویر امنیتی، دکمه (بررسی آدرس ایمیل) را بزنید.

 

 

در این صفحه، لازم است تا مشخص نمایید که آیا تا کنون برای واحد اقامتی که قصد ثبت آن را دارید، پروانه بهره برداری دریافت کرده اید یا خیر. در صورتی که تاکنون پروانه ای دریافت نکرده اید، گزینه خیر را فعال کرده و دکمه مرحله بعد را کلیک نمایید.

 

 

 

دریافت مجوز کافه و کافی شاپ، از طریق اتحادیه این صنف و به طریق حضوری، انجام می شود. شرایط تاسیس کافه، شامل دارا بودن تابعیت ایران، مالکیت یا اجاره حداقل فضای ۲۰ متر مربع و رعایت حدود صنفی حداقل ۳۰۰ متر می باشد. اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، مدرک تحصیلی و ۱۲ قطعه عکس، مدارک لازم برای این امر بوده و مدت اعتبار این مجوز، نیز ۵ سال است.

 

در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، باید اطلاعات مربوط به هتل یا مهمانپذیری که قصد تاسیس آن را دارید، از جمله، نام به فارسی و انگلیسی را وارد کنید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  اقامت در ترکیه با ثبت شرکت

 

 

در صفحه جدید، باید برای وارد کردن اطلاعات مربوط به آدرس و اطلاعات تماس هتل یا مهمانپذیر مدنظر خود اقدام نمایید.

 

 

در این مرحله از مراحل نحوه دریافت مجوز هتل و مهمانپذیر، اطلاعات بهره بردار یا مدیرعامل هتل یا مهمانپذیر مدنظر خود را وارد نمایید. لازم به ذکر است که در ابتدا باید تعیین کرده که شخص مزبور، شخص حقیقی یا شخص حقوقی می باشد.

 

 

پس از انجام مراحل ثبت نام، حداکثر، ظرف ۴۸ ساعت، اطلاعات ثبت نامی متقاضی، مورد بررسی کارشناسان گردشگری قرار گرفته و پیامک و ایمیل تاییدیه، به شماره همراه وی ارسال می گردد. سپس، متقاضی، می تواند برا انجام مراحل بعدی، از طریق ورود به حساب کاربری خود اقدام نماید.

 

مجوز موافقت اصولی ایجاد هتل آپارتمان

یکی از زیر شاخه های مراکز گردشگری، در کشور ما، هتل آپارتمان ها می باشند. از آنجا که افراد بسیاری، به دلایلی، همچون هزینه بالای هتل ها، خواهان اقامت در هتل آپارتمان ها بوده، دریافت مجوز این نوع خاص از هتل، همواره مورد توجه متقاضیان تاسیس مراکز اقامتی بوده است. به همین دلیل، در این قسمت، به توضیح شرایط تاسیس و مدارک دریافت مجوز موافقت اصولی ایجاد هتل آپارتمان می پردازیم.

انجام مراحل احراز هویت، قید کردن موضوع احداث تاسیسات گردشگری در اساسنامه، ارائه اسناد مربوط به مالکیت زمین یا اجاره، معرفی محل قرارگیری هتل آپارتمان، انجام دوره خدمت نظام وظیفه طی شده یا کارت معافیت(صرفا در مورد آقایان ) و ارائه طرح اولیه، شرایط  تاسیس و دریافت مجوز موافقت اصولی ایجاد هتل آپارتمان، می باشند. لازم به ذکر است که زمان صدور مجوز هتل آپارتمان ، ۷ روز کاری بوده و و مدت اعتبار مجوز مذکور، ۱۲ ماه می باشد.

افراد متقاضی ثبت نام پروانه کسب، باید پس از مراجعه به درگاه ملی مجوزهای کشور و اخذ کد پیگیری، به سامانه ایران اصناف رفته و با وارد کردن کد اخذ شده، ثبت نام را انجام دهند.

مدارک دریافت مجوز موافقت اصولی ایجاد هتل آپارتمان نیزعبارتند از: اسناد مالکیت زمین یا اجاره نامه محل مهمانپذیر، نقشه تأیید utm محل اجرای طرح، اساسنامه شرکت که موضوع راه اندازی تاسیسات گردشگری در آن قید شده باشد.(مختص اشخاص حقوقی)، آگهی ثبت و آخرین تغییرات شرکت (مختص اشخاص حقوقی)، طرح اولیه هتل آپارتمان، تاییدیه کمیته فنی سرمایه گذاری، در مورد طرح اولیه و کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم(صرفا برای آقایان).

مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری

در بخش قبل، در مورد شرایط تاسیس و مدارک لازم برای دریافت مجوز موافقت اصولی ایجاد هتل آپارتمان، توضیح دادیم. از آنجا که تاسیسات گردشگری، یکی از زیر شاخه های مهم مراکز اقامتی بوده، در این بخش، به توضیح شرایط و مدارک لازم برای دریافت مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری می پردازیم.

احراز هویت متقاضی، ارائه موافقت اصولی و مجوز تاسیس، قید کردن فعالیت بهره‌ برداری موقت تاسیسات گردشگری در اساسنامه(در مورد اشخاص حقوقی)، ارائه پایان کار ساختمان، ارائه تاییدیه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و دریافت رسید پرداخت هزینه ابطال تمبر مالیاتی، از مهم ترین شرایط دریافت مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری، می باشند.

علاوه بر شرایط فوق، متقاضیان دریافت مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری، لازم است تا واجد سایر شرایط تاسیس نیز بوده که عبارتند از: ارائه مجوز اشتغال به کار بهره بردار(صرفا مخصوص اتباع خارجی)، ارائه کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم( برای آقایان)، معرفی یک نفر نماینده( در مواردی که مالکیت، مشاع بوده و در مورد اشخاص حقوقی)، تحویل نقشه های معماری پروژه و تایید موقعیت مکانی پروژه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و تعیین نام پیشنهادی.

سامانه جامع خدمات اشتغال کشور، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی، در زمینه اشتغال، ایجاد شده است. متقاضیان، برای دریافت خدمات این سامانه، باید به آدرس samka.mcls.gov.ir، مراجعه نمایند.

پایان کار ساختمان، رسید پرداخت هزینه ابطال تمبر مالیاتی، اجازه نامه اشتغال به کار بهره بردار (برای اتباع خارجی)، کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم( برای آقایان)، معرفی نامه رسمی نماینده جهت صدور پروانه (درصورت حقوقی یا مشاع بودن مالکیت)، تاییدیه استاندارد وسایل تفریحی از سازمان ملی استاندارد، موافقت اصولی و مجوز ایجاد و جوابیه استعلام پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا نیز از مهم ترین مدارک لازم برای دریافت مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری می باشند.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!