هزینه ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در امارات

کشور امارات طی یک دهه گذشته؛ فعالیتهای تجاری بزرگی را آغاز و به سرانجام رسانده و سرعت رشد اقتصادی خود را بیش از پیش افزایش داده است.

وجود قوانین ساده در بخشهای مالی، اداری و گمرکی، باعث گشته تا هر بازرگان و تاجری به تعامل تجاری با این کشور ترغیب شود.

⭐ مالیات بر درآمد ۰ درصد، مالیات بر ارزش افزوده فقط ۵ درصد و امکان مالکیت صد در صد شرکت بدون کفیل اماراتی ( در مناطق آزاد امارات ) در یک سال اخیر یکی از وسوسه های تاجران و تولید کنندگان کشورمان برای ثبت شرکت در امارات بوده و هست.

در واقع وجود معافیتهای مالیاتی و همچنین انجام سریع و ساده امور تجاری و بازرگانی بدون قوانین دست و پاگیر، کار را به جایی رسانده که امروزه اغلب برندهای تجاری معتبر، اقدام به تاسیس نمایندگی و یا حتی تاسیس یک شعبه از کارخانه تولید محصولات خود در امارات و خصوصا شهر دبی که قلب تپنده تجارت آسیا نام گرفته، نموده اند. در یک سال اخیر نه تنها تجار برای انجام سرمایه گذاری، بلکه مردم عادی نیز تمایل زیادی برای اقامت و یا یافتن کار در این کشور و بالاخص شهر دبی پیدا کرده اند.

هزینه ثبت شرکت در دبی

هزینه ثبت شرکت در دبی، به نوع شرکتی که قصد ثبت آن را دارید بستگی دارد اما بهتر است همین ابتدا بدانید که ۹۹ درصد ایرانیان از طریق ثبت شرکت LLC با مجوز تجاری یا همان لایسنس تجاری (Commercial License) است که کار خود را شروع می کنند که حدود ۳۵ هزار درهم هزینه دارد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  ثبت سازمان‌های نظام مهندسی به عنوان شرکت غیرقانونی است

چه شرکتی ثبت کنیم؟

حدود ۱۲ نوع شرکت در امارات می توان ثبت کرد، اما شرکت LLC یا همان شرکت مسئولیت محدود با مجوز تجاری ( که در ادامه توضیح خواهیم داد این مجوز تجاری چیست ) برای ایرانیان مناسب است، در این نوع شرکت شما می توانید ۴۹ % از سهام شرکت را داشته باشید و ۵۱% آن باید به نام یک شخص با تابعیت امارات به عنوان کفیل باشد.

کفیل سهمی در سود و زیان شما ندارد، دسترسی به حساب های شرکت و … ندارد و فقط رابط تعاملات شما جهت امور اداری می باشد و هزینه سالانه از شما دریافت می نماید.

مجوز تجاری چیست؟

دولت امارات برای تاسیس شرکت در این کشور ۴ نوع مجوز را در نظر گرفته است که بعد از ثبت نام شرکت باید آن را اخذ نمایید:

۱- (Industrial license) یا مجوز صنعتی: افرادی که به دنبال انجام فعالیت تولید کالا در این کشور هستند، نیاز به اینگونه مجوز دارند.

۲-  (Professional License)یا مجوز حرفه ای: این مجوز مختص به انجام امور خدماتی مانند، پزشکی، امور مربوط به خدمات تکنولوژی، امور وکالت و حقوقی، حسابداری، مشاوره و غیره است.

۳- (Commercial License) یا مجوز تجاری: این مجوز از سوی دولت امارات جهت انجام خرید و فروش و انواع فعالیتهای تجاری و بازرگانی در داخل این کشور، صادر می شود.

۴- (Tourism License) یا مجوز گردشگری: این مجوز صرفا برای تاسیس شرکت با فعالیت گردشگری و برای انجام امور مربوط به اقامت کوتاه گردشگران جهت تفریح و گردش در داخل شهرهای امارات، از جمله در شهر دبی صادر می شود.

مجوز تجاری یعنی مورد ۳، پر کاربردترین نوع مجوز است که برای ایرانیان اخذ می شود زیرا انواع خرید و فروش کالا و خدمات و حتی معاملات املاک را شامل می شود و شرایط آسانتری برای اخذ نیاز دارد.

مراحل ثبت شرکت در دبی

مراحل ثبت شرکت در دبی

برای ثبت شرکت در دبی و امارات، ابتدا قبل از سفر به این کشور، می توانید به صورت تلفنی با ما مشورت کنید، برای هر فعالیتی شما نمی توانید در امارات شرکت ثبت کنید، یا چند کار مختلف غیر مرتبط را با یک شرکت نمی توانید انجام دهید.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  گواهی بانکی برای سرمایه شرکت مسئولیت محدود

مراحل ثبت شرکت در امارات متحده عربی را با هزینه ای که در بالا گفته شد می توانید به ما واگذار کنید یا :

  • به صورت توریستی و به عنوان گردشگر وارد کشور امارت شد ( ویزای توریسیتی )
  • ارائه درخواست ثبت شرکت خود را به سازمان توسعه اقتصادی امارات متحده عربی
  • اخذ مجوز تجاری ( مختص خرید و فروش کالا و واردات و صادرات کالا در امارات می باشد و فعالیت هایی مانند دلالی املاک را نیز شامل می شود )
  • تبدیل ویزای توریسیتی به ویزای سرمایه گذاری (investor) و طی مراحلی جزئی که در نهایت می توانید اقامت ۳ ساله و قابل تمدید دریافت نمایید.

از آنجایی که انجام این فرآیند، ممکن است بین ۳۰ تا ۴۰ روز، زمان لازم داشته باشد، لذا در تمامی طول دوره انجام این کار، بازرگانان و یا بطور کل متقاضیان اخذ ثبت شرکت در امارات و دبی، باید در کشور امارات اقامت داشته باشند.

اقامت دبی با ثبت شرکت

همین ابتدا خدمت شما عرض کنیم: امارات جز با کارت اقامت طلایی، به هیچ عنوان اقامت دائم اعطا نمی کند.

پس این اقامت دبی با ثبت شرکت چیست؟ به زبان ساده خدمتتان عرض می کنیم که شما ابتدا برای سفر به دبی ویزای توریستی میگیرید، بعد از ثبت شرکت در دبی آن را به ویزای سرمایه گذاری تبدیل می کنید و اقامت ۳ ساله میگیرید که قابل تمدید است، تمـــام 🙂

کی این اتفاق می افتد : در صورت نبود ایراد و مشکلات قانونی و عدم نقص در مدارک و داشتن تمکن مالی ( ضروری نیست ولی ما پیشنهاد می کنیم که اسناد تمکن مالی نیز همراه داشته باشید )، سازمان توسعه اقتصادی امارات متحده عربی، نسبت به ثبت شرکت در دبی، موافقت می کند. از این مرحله به بعد، شرکتها مجوز قانونی برای انجام فعالیت تجاری یا خدماتی خود را دارند. اکنون با طی شدن این مرحله، متقاضیان ثبت شرکت در امارات می توانند درخواست اقامت ۳ ساله در این کشور را به دولت امارات ارائه کنند.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!