اداره ثبت شرکتهای اصفهان

اداره ثبت شرکت ها اصفهان

کسانی که می خواهند برای ثبت شرکتها اصفهان یا تغییرات شرکت در استان اصفهان اقدام کنند بعضاسوالات و مسائلی برایشان مطرح می شود که ممکن است مرجع پاسخگویی برای آنها وجود نداشته باشد. لذا این امر را مسئولیت خود می دانیم که در خصوص مراحل ثبت شرکت اصفهان و سایر شهرستان ها، مراحل و مدارک مورد نیاز، همچنین هزینه ها، اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه کنیم.

انواع شخصیت های حقوقی در اداره ثبت شرکتهای استان اصفهان

  1. تعریف شرکت سهامی عام‌ :شرکت سهامی‌عام به شرکتی اطلاق می شود که سرمایه‌‌ی آن به سهام، تقسیم‌شده و بخشی از این سرمایه از طریق فروش سهام به مردم تهیه می‌شود.
  2. تعریف شرکت سهامی خاص :شرکت سهامی خاص به شرکتی گفته می شود که تمام سرمایه‌ی آن منحصراً توسط مؤسسین تأمین شده و سرمایه‌ی آن به سهام، تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، برابر با مبلغ اسمی سهام آنهاست.
  3. تعریف شرکت با مسئولیت محدود: شرکت با مسئولیت محدود عنوان شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایه‌ی خود در برابر قروض و تعهدات شرکت مسئولیت دارد.
  4. تعریف شرکت تضامنی : شرکت تضامنی،شرکتی است که با یک نام مخصوص برای امور تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می‌شود بدین معنی که هر یک ازشرکا مسئول پرداخت تمام قروض ثبت شرکت است.
  5. تعریف شرکت مختلط غیرسهامی : شرکت مختلط غیرسهامی مخلوطی از شرکت مسئولیت محدود و شرکت تضامنی بدون انتشار اوراق سهام است یعنی هم دارای شریک ضامن و هم شریک با مسئولیت محدود است.
  6. تعریف شرکت مختلط سهامی : شرکت مختلط سهامی مخلوطی از شرکت سهامی و شرکت تضامنی است یعنی هم دارای شریک ضامن و هم سهامدار است و بنابراین سرمایه در آن به شکل سهام در می آید.
  7. تعریف شرکت نسبی : شرکت نسبی شرکتی است که شرکا درآن تعهد نسبی دارند یعنی مسئولیت هریک از شرکا به نسبت سرمایه‌ای است که در شرکت گذاشته است.
  8. تعریف شرکت تعاونی : شرکت تعاونی، شرکتی است که تمام یا حداقل ۵۱% سرمایه‌ی آن به وسیله‌ی اعضا در اختیار شرکت تعاونی قرارگیرد و سایر نهادهای عمومی می توانند مابقی سرمایه شرکت تعاونی را فراهم آورند.
پیشنهاد ما برای مطالعه:  ایران کد

آدرس اداره ثبت شرکت ها در اصفهان

آدرس اداره ثبت شرکت ها اصفهان به شرح ذیل است:

شهر اصفهان ، خیابان کاوه – اول خیابان جابر انصاری – جنب بانک صادرات
کد پستی : ۸۱۳۸۹۸۳۷۹۸
شماره تلفن : ۳۴۴۱۶۰۱۹ و ۳۴۱۰۲۴۷- ۰۳۱

خاطر نشان می شویم که اخیراً با هدف حذف مراجعات حضوری، فرایند ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها از شیوه سنتی تغییر یافته و مراحل ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها طبق دستورالعمل صادره از طرف سازمان ثبت، به صورت الکترونیکی انجام می شود.

در این شیوه، متقاضی ثبت شرکت ها و موسسات می بایست بدون مراجعه به واحد مربوطه، از طریق سامانه جامع ثبت شرکت ها و موسسات، درخواست پذیرش انواع ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات را از طریق درگاه اینترنتی انجام دهد.

در شیوه جدید الکترونیکی، انواع فرم صورت جلسات، اساسنامه و اظهارنامه جهت ثبت کردن شرکت ها و موسسات و همچنین مدارک لازم و راهنمای جامع ثبت شرکت ها و دستورالعمل درخواست تعیین نام و موضوع فعالیت در پایگاه اطلاع رسانی اداره مربوطه به نشانی http://sherkat.ssaa.ir قابل دسترسی می باشد.

متقاضیان ثبت تاسیس و تغییرات شرکت ها و موسسات غیرتجاری باید اطلاعات مورد نیاز را بر اساس فرم های موجود در سامانه جامع فوق الذکر وارد نموده و پس از پذیرش نهایی درخواست، از طریق سامانه نسبت به دریافت کد پیگیری یکتای پرونده تشکیل شده در سیستم اقدام نمایند.

پس از پذیرش هر تقاضا توسط سامانه، یک کد پیگیری اختصاص داده خواهد شد و در تمامی مراحل، نتایج اقدامات از طریق پیام کوتاه با ذکر کد پیگیری به اطلاع متقاضی می رسد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  اظهارنامه عدم فعالیت

تمامی آگهی ها و ابلاغیه های رفع نقص یا عدم امکان ثبت که اطلاع متقاضی از آن ضروری است در سامانه بارگذاری و از طریق کد پیگیری اختصاص داده شده به متقاضی قابل رویت خواهد بود.

شما عزیزان می توانید بدون مراجعه حضوری کار ثبت یا تغییرات شرکت خودتونو به موسسه راه روشن بسپارید تا با کارشناسان مجرب خود در امور ثبتی شما را در این کار راهنمایی کند. حتی برای انجام امور ثبت شرکت نیازی به مراجعه حضوری به موسسه راه روشن نمی باشد.

۱/۵ - (۱ امتیاز)

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!