برند اخطار خوردمو چیکار کنم؟

ایده ی اجرای برند حداقل به ۵ هزار سال پیش باز می گردد در آن زمان به این موضوع هیچ اهمیتی داده نمی شد ولی حال با توجه به پیشرفت جوامع، بالا رفتن چرخه‌ی اقتصادی و حمایت های دولت در راستای کارآفرینی و فرهنگ اشتغالزایی مردم به فکر ثبت شرکت و ارائه خدمات به عموم می باشد به همین منظور شرکت ها و یا موسساتی را تاسیس می کنند که برای رسیدن به اهداف و به دست آوردن سود قابل توجهی ابتدا باید برندی را مشخص و آن را به ثبت رسانند.

حال شاید سوال مدنظر شما این باشد که برند به چه معناست؟ و مراحل ثبت برند به چه صورت می باشد؟ ما در مقاله های پیشین در سایت این موارد را کاملا توضیح داده ایم حال اگر در قسمت پایانی به اخطار رفع نقص برند برخورد کرده اید این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

همانطور که می دانید…

برند در واقع نماد، نشانه و لوگویی است که اطلاعاتی را در رابطه با کالاهای تولیدی و خدمات ارائه می دهد و باعث می شود که محصولی را از دیگر محصولات متمایز نماید. بنابراین افراد برای جلوگیری از سوء استفاده و شناساندن محصولات خود اقدام به ثبت برند می کنند. می توانیم بگوییم ثبت برند یا نام تجاری همه چیز شما به حساب می آید یعنی برند نشانه ای از تیم مدیریت، فرهنگ، خدمات، قیمت گذاری، وب سایت و نشان دهنده محصولات شما می باشد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  برای ثبت شرکت خدماتی چه مدارکی لازم است؟

با توجه به ماده ۳۰ قانون علامت تعریف های مربوطه بدین گونه می باشد:

  1. هر نشانی که بتواند خدمات و یا کالاهای تولید شده اشخاص حقیقی و حقوقی را از هم متمایز نماید و باعث تشخیص مشتریان شود علامت نام دارد.
  2. نام و یا عنوانی که معرف اشخاص حقیقی و حقوقی است، نام تجارتی گویند.
  3. زمانیکه هر نشان قابل رویتی با نام علامت جمعی در اظهارنامه ثبت قید شده باشد و هر خصوصیاتی همچون مبدا، کیفیت، خدمات اشخاص حقیقی و حقوقی را که از این نشان تحت نظارت مالک علامت ثبت شده جمعی استفاده می‌کنند، متمایز سازد.

اخطار رفع نقص برند

متقاضی پس از گذراندن ثبت برند و بررسی از طریق کارشناسان برای پرونده شان یکی از این سه مورد رفع نقص، رد پرونده و تایید شدن پروند رخ خواهد داد که در صورت اخطار رفع نقص برند باید با مطالب زیر آشنا باشید.
اگر در این مرحله برند از نظر قانونی مشکل داشته باشد حتما رد خواهد شد ولی اگر کارشناسان در اداره مالکیت معنوی در پرونده یا برند نقصی را پیدا کنند اخطاریه ای بنام اخطار رفع نقص برند صادر خواهد شد که این اخطاریه به آدرسی که در هنگام ثبت نام صاحب برند ارائه داده، ارسال خواهد شد که صاحبین برند مقیم در ایران به مدت ۲ ماه و مقیم در خارج از ایران به مدت ۶ ماه زمان دارند تا خطاهای نامبرده شده را رفع و مدارک تکمیل شده را ارسال نمایند بنابراین مجدد مورد بررسی بازرسان قرار می گیرد اما اگر بعد از این مدت هیچ کاری انجام ندهند مجدد به آن ها یعنی ساکنین ایرانی ۴ ماه و خارجی ۱۲ ماه فرصت خواهند داد تا این نواقص را برطرف سازند پس از این مدت اگر هیچ واکنشی از طرفین نشان داده نشود درخواست ثبت برند به کلی رد خواهد شد.

نکته: بهتر است برای ثبت علامت تجاری و یا برند قبل از درخواست ثبت همه جوانب را مورد بررسی قرار دهید تا با مشکلات اخطار رفع نقص برند و رد بر نخورید.

هنگامی که اظهارنامه ثبت علامت تجاری شما رد شود طبق ماده ۳۷ قانون هر ذی نفعی می تواند تا ۳۰ روز از تاریخ انتشار آگهی به اداره مالکیت صنعتی مراجعه کند و اعتراض خود را به ثبت رساند در نتیجه نسخه ای از این اعتراض را به متقاضی اعلام کرده و حداکثر ۲۰ روز به آن زمان داده می شود تا نظر خود را ابلاغ کنند در نتیجه نسخه ای از این یادداشت نیز به شخص ذی نفع داده می شود تا از نظر یکدیگر اطلاع داشته باشند بنابراین با توجه به قانون تصمیم نهایی یعنی رد یا قبول بودن ثبت برند گرفته می شود.

نکته: توجه نمایید که اعتراض نامه باید شامل مدارک با دلایل اعتراض همچنین قبض پرداخت هزینه باشد.

تبصره: اشخاص مقیم خارج از کشور (هر کشوری جز ایران ) به مدت ۶۰ روز زمان دارد تا به رفع نقص بپردازد.

پیشنهاد ما برای مطالعه:  خدمات ثبت شرکت آنلاین شد!

همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم علامت تجارتی پس از به ثبت رسیدن خاصیت انحصاری پیدا کرده در این مرحله از آن حمایت خواهد شد و از مزایایی نیز بهره مند می شوند.

مواردی که منجر به مشکلات اخطار رفع نقص برند و یا رد برند خواهد شد:

  1. زمانیکه برند درخواست شده مشابهه برند ثبت شده باشد این برند رد خواهد شد. (حتی اگر مشتری را به اشتباه اندازد.)
  2. هنگامیکه قبلا توسط شخص دیگری به ثبت رسیده باشد.
  3. برخلاف قانون و موازین شرعی باشد.
  4. در صورت استفاده از نشان جغرافیایی، کلمات خاص، رنگ و علامت پرچم ها، علائم کشوری و دولتی

اگر می خواهید رفع نقص خود را از طریق سامانه مربوطه انجام دهید باید وارد آن شده سپس روی گزینه ثبت انواع درخواست کلیک کرده پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده همچون شماره اظهارنامه و رمز فیلد رفع نقص را انتخاب کنید. ولی در برخی از موارد حضور خود شخص الزامیست و کلیه ی موارد به این موضوع فقط در شهر تهران قابل انجام می باشد. به این منظور می توانید برای اطمینان بیشتر جهت ثبت برند خود از کارشناسان راه روشن راهنمایی دریافت کنید.

امتیاز شما به این مقاله post

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!